همه‌چیز برای شکستن طلسم ۱۱ساله آماده است

  • کد خبر : 4778
  • 28 خرداد 1403, 22:00
همه‌چیز برای شکستن طلسم ۱۱ساله آماده است
تیم فوتبال سپاهان اصفهان پس از گذشت ۱۱سال فرصت دارد تا با غلبه‌بر مس رفسنجان به طلسم جام نگرفتن در فوتبال ایران پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری ، تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان شنبه‌شب بیست‌وششم خرداد از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان یکی از دیدارهای حساس مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران را برگزار کردند.

تک‌گل گل‌گهر سیرجان در دقیقه ششم توسط ابوالفضل رزاق‌پور به‌ثمر رسید و دو گل سپاهان در دقیقه‌های ۴۷ و ۶۷ بازی توسط هادی محمدی وارد دروازه گل‌گهر سیرجان شد، گل اول سپاهانی‌ها با ارسال و پاس‌گل زیبای رامین رضائیان و گل دوم با پاس میلاد زکی‌پور به گل تبدیل شد.

هادی محمدی زننده دو گل سپاهان در این بازی در دقیقه ۵۴ از داور بازی کارت‌زرد دریافت کرد و باتوجه به آن‌که این بازیکن در بازی برابر استقلال آبی‌پوش ملاثانی نیز یک کارت‌زرد دریافت کرده بود، به این ترتیب فینال جام حذفی را از دست داد. میلاد زکی‌پور نیز در دقیقه ۷۶ با دریافت مستقیم کارت قرمز، از زمین بازی اخراج شد و شماره ۱۸ سپاهان هم فینال جام‌حذفی را از دست داد.

همه‌چیز برای شکستن طلسم ۱۱ساله آماده است

تیم فوتبال سپاهان اصفهان آخرین‌بار در بیست‌وششمین دوره مسابقات جام‌حذفی فوتبال ایران در سال ۱۳۹۲ به قهرمانی در این رقابت‌ها رسید. طلایی‌پوشان اصفهانی بین سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲ چهار بار جام قهرمانی جام‌حذفی باشگاه‌های ایران را بالای سر بردند و بهترین تیم این رقابت‌ها در دهه هشتاد لقب گرفتند اما ۱۱ سال طول کشید تا به فینال یک‌تورنمنت داخلی برسند. ضمن اینکه سپاهان بیشتر از ۱۱ سال می‌شود که هیچ قهرمانی و جامی به‌دست نیاورده است.

هم‌اکنون سپاهان با چهار قهرمانی در رتبه سوم بهترین تیم‌های جام‌حذفی قرار دارد. استقلال و پرسپولیس تهران با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ ادوار جام حذفی هستند. سپاهانی‌ها در این ۱۱ سال که قهرمان جام‌حذفی نشده‌اند حتی به فینال بازی‌ها نیز نرسیده‌اند.

همه‌چیز برای شکستن طلسم ۱۱ساله آماده است

سپاهانی‌ها آخرین‌بار در جام‌حذفی ۱۳۹۲-۱۳۹۱ با شکست دادن پرسپولیس در ضربات پنالتی به قهرمانی مسابقات رسیدند. دیداری که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ و در ورزشگاه آزادی در مقابل دیدگان بیش از ۸۰ هزار هوادار که اکثرشان پرسپولیسی بودند برگزار شد و این دیدار که در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی دو بر دو به پایان رسیده بود با برتری سپاهان در ضربات‌پنالتی خاتمه یافت.

طلایی‌پوشان که به‌واسطه ماجراهای عجیب ازجمله کسر امتیاز و جریمه‌مالی سنگین در مسیر عدم رعایت سقف‌بودجه، فصلی جنجالی و پرماجرا را پشت‌سر گذاشتند، اولین مسابقه‌شان در فصل جاری را نوزدهم مردادماه ۱۴۰۲ برگزار کردند و حالا ۳۱۲ روز از آن مسابقه می‌گذرد و در طول این مدت، سپاهان در ۴۲ مسابقه (لیگ‌برتر، جام‌حذفی و لیگ‌قهرمانان آسیا) به میدان رفته است. باتوجه به صعود طلایی‌پوشان به فینال جام‌حذفی، آن‌ها باید چهل‌ودومین و آخرین بازی خود در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را سه‌روز دیگر برگزار کنند تا رکورد ۴۳ بازی در ۳۱۵ روز در کارنامه سپاهانی‌ها به‌ثبت برسد که این مسئله نشان می‌دهد که فصل اخیر برای طلایی‌پوشان ۱۰ ماه و ۱۲ روز به طول انجامیده که عددی عجیب و باورنکردنی است.

همه‌چیز برای شکستن طلسم ۱۱ساله آماده است

سپاهانی‌ها نه‌تنها در کنار مس رفسنجان، آخرین تیم‌هایی هستند که کارشان را در فصل ۰۳-۱۴۰۲ به پایان می‌برند، بلکه در فصل جدید هم شرایط برای طلایی‌پوشان متفاوت از سایرین است؛ به‌طوری‌که با توجه به مسجل‌شدن حضور سپاهان در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، طلایی‌پوشان باید شانزدهم مردادماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، اولین بازی خود در پلی‌آف لیگ نخبگان را برابر شباب‌الاهلی برگزار کنند و این مسئله بیش از پیش فشردگی مسابقات سپاهان را نشان می‌دهد.

در حالی طلایی‌پوشان باید روز پنجشنبه سی‌ویکم خردادماه در فینال جام‌حذفی به مصاف مس رفسنجان بروند که ۴۷ روز بعد از این مسابقه، سپاهانی‌ها در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا باید به میدان بروند و عملاً هیچ فرصتی برای استراحت میان فصل شاگردان ژوزه مورایس وجود ندارد و آن‌ها بعد از بیش از ۱۰ ماه رقابت فشرده، بلافاصله باید برای حضور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی خود را آماده کنند.

همه‌چیز برای شکستن طلسم ۱۱ساله آماده است

ضمن اینکه ورزشگاه آزادی به‌دلیل انجام عملیات عمرانی در دسترس نیست و همین مسئله باعث شده تا موضوع برگزاری فینال جام حذفی با استفاده از تکنولوژی (VAR) در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. با این وجود گفته می‌شود در صورت صدور مجوز از سوی فیفا، احتمالاً با دستور رئیس فدراسیون فوتبال، محل برگزاری مسابقه فینال تغییر خواهد کرد و بازی به ورزشگاه امام خمینی اراک منتقل خواهد شد اما اگر مجوز استفاده از (VAR) صادر نشود، تغییر در محل میزبانی انجام نمی‌شود و مسابقه فینال، پنجشنبه‌شب به میزبانی ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار می‌شود.

منبع: imna-764047

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/4778

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.