معرفی قهرمان لیگ‌برتر به هفته پایانی موکول شد

  • کد خبر : 4676
  • 9 خرداد 1403, 08:00
معرفی قهرمان لیگ‌برتر به هفته پایانی موکول شد
بازی‌های هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر فوتبال با پیروزی سرخابی‌های پایتخت و ناکامی خوزستانی‌های قعر جدولی به پایان انجامید.

به گزارش خبرگزاری ، دیدارهای هفته بیست‌ونهم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران روز گذشته _سه‌شنبه، هشتم خرداد_ با انجام هشت بازی به‌صورت همزمان از ساعت ۲۰:۰۰ پیگیری شد و با پیروزی سرخابی‌های پایتخت مقابل حریفان‌شان و همچنین ناکامی خوزستانی‌های قعرجدولی، تکلیف قهرمان و یکی از دو سقوط‌کننده به لیگ دسته‌اول به هفته بعد موکول شد. ضمن اینکه صنعت‌نفت به لیگ دسته‌اول رفت.

جدول لیگ‌برتر فوتبال در پایان هفته بیست‌ونهم

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

صنعت‌مس رفسنجان ۲ - استقلال خوزستان ۳

تیم‌های فوتبال صنعت‌مس رفسنجان و استقلال‌صنعتی خوزستان شب گذشته _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در چارچوب هفته بیست‌ونهم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۲۰:۰۰ در ورزشگاه شهدای‌مس در برابر همدیگر قرار گرفتند و استقلال خوزستان به پیروزی ارزشمند سه بر دو رسید.

داوود نوشی‌صوفیانی، محمد نژادمهدی، مجید نصیری، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی‌محمدی، فرشید باقری، سعید واسعی، محمدمهدی محبی، رضا دهقان و سجاد شهباززاده ۱۱ بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت در مصاف با استقلال خوزستان بودند.

فرزین گروسیان، علی هلیچی، حسن شوشتری، جواد آقایی‌پور، بهروز بارانی، آسو رستم، امیر محمد محکم‌کار، علیرضا کاظمی، حسین ساکی، عثمان اندونگ و محمد آبشک بازیکنان استقلال خوزستان در جدال امروز بودند.

در نیمه‌اول رضا دهقانی بازیکن این تیم خیلی زود و در دقیقه ۱۲ موفق شد که قفل دروازه استقلال خوزستان را بشکند و تیم خود را با نتیجه یک بر صفر پیش بیاندازد. در ادامه گل تساوی را برای استقلال خوزستان در ابتدا جواد آقایی‌پور و روی پاس حسین ساکی در دقیقه ۱۸ به ثمر رساند.

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

جواد آقایی‌پور در ادامه پاس گل محمد آبشک را نیز در دقیقه ۲۷ به گل تبدیل کرد تا آبی‌پوشان تا این لحظه با نتیجه ۲ بر یک از مس در رفسنجان پیش افتاده باشند. عثمان اندونگ در دقیقه ۳۵ این مسابقه گل سوم میهمان را هم وارد دروازه شاگردان محرم نویدکیا کرد تا هت‌تریک استقلال خوزستان در این بازی کامل شده باشد.

در حالی که حملات میزبان رو به افزایش بود بالاخره نارنجی‌پوشان توانستند توسط فرشید باقری در دقیقه ۷۵ یک‌بار دیگر به گل دست یابند و این نتیجه تا پایان ادامه یافت؛ حتی پنج دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم نیز تأثیری بر نتیجه بازی نگذاشت تا میزبان بازنده زمین بازی را ترک کند.

گفتنی است برتری تیم فوتبال استقلال خوزستان در این مسابقه حساس و مهم باعث شد که این تیم ۲۵ امتیازی شود اما باتوجه به پیروزی نساجی مازندران که ۲۹ امتیاز دارد و همچنین تساوی دو بر دو پیکان و فولاد که هرکدام به‌ترتیب ۲۶ و ۲۷ امتیاز جمع کرده‌اند، آبی‌پوشان خوزستانی کماکان در منطقه سقوط و رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی باقی ماندند.

فولاد خوزستان ۲ - پیکان تهران ۲

تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و پیکان تهران در چارچوب هفته بیست‌ونهم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۲۰:۰۰ در ورزشگاه فولادآرنای خوزستان در برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند و در لحظه‌های پایانی بازی با تساوی دو بر دو به ثبت رسید.

کریستوفر کنت، مجتبی نجاریان، جفرسون، شاهین توکلی، وحید حیدریه، حمید بوحمدان، لوکاس کاندیدو (۸۴- علی شجاعی)، احسان پهلوان (۶۸- ابراهیم حصار)، ساسان انصاری، محمد عسکری (۷۴- محمد علی‌نژاد) و لوسیانو پریرا (۶۸- سینا مریدی) بازیکنان فولاد در بازی امشب بودند.

در تیم فوتبال پیکان هم محمدرضا دیناروند، محمد آژیر، امیرحسین صدقی (۵۷- آرش هاشمی)، محمد ستاری، محمدحسین فلاح، مبین دهقان، دانیال جهانبخش (۴۶- فرشید اسماعیلی)، محمدجواد آزاده، مجتبی حق‌دوست (۵۷- ابوالفضل زمانی)، حامد پاکدل (۷۱- ابراهیم صالحی) و علی قربانی به‌میدان رفتند.

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

در نیمه‌اول ضربه سر علی قربانی، در شرایطی که خط دفاع فولاد خوزستان از مهار بازیکنان تیم پیکان غافل شده بودند به پاکدل رسید و این بازیکن به سادگی دروازه کنت را باز کرد تا لبخند به لب‌های عنایتی بازگردد. در ادامه و در شرایطی که ساسان انصاری از سمت چپ نفوذ کرده بود، توپ را در شش قدم به کاندیدو رساند که این بازیکن با ضربه‌ای ساده دروازه‌بان جوان پیکان را مغلوب کرد تا فولاد به بازی برگردد.

در نیمه‌دوم و دقیقه ۴۹ ارسال کرنر توسط انصاری، در شلوغی محوطه جریمه با دخالت بازیکنان دو تیم همراه شد تا اینکه کنترل سینه عسگری، با ضربه نهایی بوحمدان همراه شد تا بازی به سود خوزستانی‌ها دنبال شود. با این وجود در دقیقه هشتم وقت‌های اضافه ارسال دهقان از پشت محوطه جریمه، در نقطه کور مدافعان فولاد فرود آمد و علی قربانی که آماده ضربه زدن بود، موفق شد گل تساوی بازی را به ثمر برساند تا جدال نفس‌گیر بقا در لیگ همچنان با جذابیت تمام دنبال شود.

به گزارش ، با این تساوی تیم فوتبال پیکان با ۲۷ امتیاز در رده سیزدهم و فولاد خوزستان با ۲۶ امتیاز در رده چهاردهم باقی ماندند تا براساس نتایجی که در هفته ماقبل پایانی لیگ‌برتر رقم خورد در قسمت پایینی جدول، جنگ بقا بین استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و پیکان تا هفته پایانی ادامه داشته باشد.

هوادار تهران ۰ - نساجی مازندران ۵

تیم‌های فوتبال هوادار تهران و نساجی مازندران شب گذشته _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در چارچوب هفته بیست‌ونهم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۲۰:۰۰ در ورزشگاه اکباتان در برابر یکدیگر ایستادند که تیم فوتبال نساجی با پیروزی پنج بر صفر مقابل هوادار تهران رسماً در لیگ‌برتر ماندگار شد.

نساجی مازندران لوان پولی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، سعید آقایی، مهرداد عبدی، صابر حردانی، سعید غلامعلی بیگی، حسین زامهران، محمدرضا عباسی، محمدرضا حسینی و محمدرضا آزادی با هدایت ساکت الهامی مقابل هوادار تهران قرار گرفت.

آرشا شکوری، امین پورعلی، صائب محبی، مهدی عبدی، ادریس رحمانی، محمد میری، محسن سفیدچقایی، امیرحسین پورمحمد، کریم اسلامی، داریوش شجاعیان و یونس شاکری نیز بازیکنان هوادار تهران در مصاف با نساجی مازندران بودند.

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

در دقایق ابتدایی نیمه‌اول ضربه کرنر ارسالی توسط حسین زامهران در محوطه جریمه به محمدرضا حسینی رسید و در ادامه توپ با ضربه سر حسینی به امیرمحمد هوشمند رسید و مدافع نساجی توپ را روی خط دروازه با ضربه سر وارد دروازه هوادار کرد که البته در لحظه آخر محبی روی آن اثر گذاشت. نفوذ سعید آقایی به محوطه جریمه هوادار و پاس کات‌بک وی به محمدرضا آزادی رسید تا این بازیکن گل دوم را برای تیم نساجی به ثمر برساند.

شوت حسین زامهران از پشت محوطه جریمه در کنج دروازه شکوری آرام گرفت تا اختلاف به سه برسد. این پایان کار نبود و پاس اسماعیل بابایی در محوطه جریمه هوادار به محمد عباس‌زاده رسید و مهاجم تازه وارد نساجی به راحتی توانست دروازه آرشا شکوری را باز کند. گل پنجم هم توسط مهرداد عبدی و ضربه پنالتی که بر برخلاف جهت پرش آرشا شکوری زد به‌ثمر رسید.

در وضعیت کنونی جدول لیگ بیست‌وسوم، نساجی و هوادار در رده‌های یازدهم و دوازدهم در جدول با یکدیگر همسایه شدند و عدد در شده در مقابل امتیاز هر دو تیم عدد ۲۹ خواهد بود. شاگردان الهامی که تا پیش از این بازی خطر سقوط را احساس می‌کردند، با توجه به شرایط کنونی جدول به‌صورت کامل از این خطر فاصله گرفتند.

ذوب‌آهن اصفهان ۲ - صنعت‌نفت آبادان ۱

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و صنعت‌نفت آبادان شب گذشته _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در چارچوب هفته بیست‌ونهم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۲۰:۰۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و ذوب‌آهن مقابل میهمان خود به پیروزی رسید.

محسن فروزان، سیدمحمدقریشی، فریبرز گرامی، شایان مصلح، امیرحسین جدی، گریگول چاپرادزه، کمال کامیابی‌نیا، محسن آذرباد، مهرداد رضایی، محمدحسین اسلامی و مجید علیاری بازیکنان ذوب‌آهن در مصاف امشب مقابل صنعت‌نفت آبادان بودند.

در صنعت‌نفت آبادان هم پیام پارسا، حسین سنگرگیر، عرفان تهامی، یوسف کی‌شمس، طالب ریکانی، علی یوسف هاشم، تراوالی بوباکار، میثم تهی‌دست، محمدصادق بارانی، امیرمحمد پناهی و فیاض میردورقی برای صنعت‌نفت آبادان در برابر ذوب‌آهن بازی کردند.

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

دقیقه ۱۷ کمال کامیابی‌نیا ارسال تماشایی محمدحسین اسلامی را با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا ذوب‌آهن با یک گل پیش بیفتد. در ادامه گل اول صنعت‌نفت روی پاس طالب ریکانی که پاس در عمقش به حسین سنگرگیر رسید و او از پشت مدافعین ذوب‌آهن گل اول را برای این تیم به ثمر رسید و در نیمه‌دوم امیرحسین جدی با ارسال توپ به سمت چپ پاس گل دوم را برای علیاری ساخت و او با ضربه سر دروازه نفت را باز کرد.

بدین ترتیب تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه دو بر یک در برابر ذوب‌آهن شکست خورد تا در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ‌برتر با ۲۱ امتیاز به لیگ دسته‌یک سقوط کند و بازی این تیم در هفته پایانی تشریفاتی است.

آلومینیوم اراک ۰ - سپاهان اصفهان ۱

تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان از ساعت ۲۰:۰۵ با قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم رفتند؛ طلایی‌پوشان اصفهانی در بازی شب گذشته هدف‌شان مسجل‌کردن حضورشان در رتبه سوم جدول در پایان فصل جاری بود و در آن‌سوی میدان هم شاگردان مجتبی حسینی به دنبال تثبیت موقعیت خود در جمع هشت تیم برتر جدول رده‌بندی بودند و در نهایت سپاهان با چاشنی طلسم‌شکنی و انتقام حریف خود را شکست داد.

دو تیم در دقایق ابتدایی مسابقه نمایش پایاپایی داشتند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا اینکه در دقیقه ۲۳ پاس خوب امید نورافکن به کاوه رضایی رسید و مهاجم باتجربه سپاهان با چرخشی زیبا و ضربه‌ای دقیق توپ را به گوشه دروازه آلومینیوم فرستاد تا طلایی‌پوشان اصفهانی در اراک یک گل از حریف خود پیش بیفتند. بعد از گلزنی کاوه رضایی، شاگردان مجتبی حسینی در تیم آلومینیوم اراک به دنبال جبران گل خورده بودند و سه‌فرصت خوب گلزنی هم نصیب‌شان شد اما با این وجود، نتیجه بازی تغییری نکرد و نیمه اول با برتری یک‌گله سپاهان به پایان رسید.

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

شهریار مغانلو در آغاز نیمه دوم فرصت ثبت گل دوم را هم برای سپاهان داشت که شوت او را احمد گوهری مهار کرد و سپس آفساید مهاجم باتجربه سپاهان اعلام شد. مغانلو بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شد که بازهم ناکام در گلزنی بود تا بازی با نتیجه یک بر صفر همچنان دنبال شود. سفیدوسبزپوشان اراکی برای جبران گل خورده در تلاش بودند که درخشش پیام نیازمند در خط دروازه سپاهان، اجازه خودنمایی به شاگردان مجتبی حسینی را نداد و با وجود خلق دو موقعیت خوب گلزنی، بازیکنان آلومینیوم ناکام در گلزنی بودند تا بازی با برتری یک‌گله سپاهان خاتمه یابد.

سپاهان با کسب پیروزی در مسابقه شب گذشته ۵۴ امتیازی شد و موقعیت خود در رتبه سوم را تثبیت کرد و بعد از شش بازی پیاپی ناکامی در کسب پیروزی مقابل آلومینیوم، این تیم اراکی را شکست داد تا سهمیه حضور طلایی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیای دو مسجل شود و در صورتی‌که آن‌ها در جام حذفی به مقام قهرمانی برسند، این سهمیه به تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر می‌رسد و سپاهانی‌ها راهی مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا می‌شوند. آلومینیوم هم با ۳۸ امتیاز به جایگاه هشتم جدول سقوط کرد. در هفته پایانی لیگ بیست‌وسوم، سفیدوسبزپوشان روز شنبه دوازدهم خردادماه در انزلی میهمان ملوان هستند و سپاهان هم باید در همان روز در خانه به مصاف شمس‌آذر برود.

تراکتور تبریز ۳ - ملوان بندرانزلی ۱

سرخ‌پوشان تبریزی به دنبال کسب پیروزی برای حفظ کورسوی امیدشان در مسیر رسیدن به رتبه سوم جدول بودند و در آن‌سوی میدان هم، ملوانی‌ها با انگیزه طلسم‌شکنی و پایان دادن به شش بازی پیاپی ناکامی در کسب پیروزی به تبریز سفر کرده و در جست‌وجوی کسب سه‌امتیاز بودند. قضاوت مسابقه شب گذشته که از ساعت ۲۰:۰۵ میان شاگردان حمید مطهری و مهدی تارتار آغاز شد برعهده وحید زمانی بود.

تبریزی‌ها در مسابقه با ملوان شروع خوبی نداشتند و همین مسئله باعث شد تا در دقایق ابتدایی، ملوانی‌ها تیم برتر زمین مسابقه باشند و روی ارسال ابوذر صفرزاده، محمدرضا سلیمانی در دقیقه ۱۵ تیمِ تحت هدایت مهدی تارتار را پیش انداخت. بعد از گلزنی سلیمانی، تراکتوری‌ها توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند اما با وجود ارائه نمایش مالکانه، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه ملوان نبود و در غیاب حبیب فرعباسی، سرخ‌پوشان نتوانستند روی دروازه پرهام قناد موقعیت جدی خلق کنند تا نیمه اول با برتری یک‌گله ملوان خاتمه یابد.

حمید مطهری در بین دو نیمه تصمیم گرفت تا محمد نادری و امیر ابراهیم‌زاده را به جای سعید کریم‌آذر و رحمان جعفری به میدان بفرستد که ابراهیم‌زاده خیلی زود پاسخ اعتماد مطهری را داد و مهاجم جوان تراکتور توانست روی اشتباهات سریالی خط دفاعی ملوان و دفع ناقص قناد، دروازه خالی ملوان را سه دقیقه بعد از ورودش به زمین باز کند و سپس، سجاد آشوری کامبک سرخ‌پوشان تبریزی را تکمیل کرد و در دقیقه ۵۳ گل برتری تراکتور را از روی یک ضربه ایستگاهی به شکلی تماشایی به‌ثمر رساند تا شاگردان مطهری با نتیجه دو بر یک از حریف خود پیش بیفتند.

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

شاگردان مطهری بعد از ثبت گل دوم، توانستند به خوبی از برتری‌شان محافظت کنند و بازهم روی تاثیرگذاری امیر ابراهیم‌زاده صاحب موقعیت گلزنی شدند که روی ریباند شوت ابراهیم‌زاده، امیرحسین حسین‌زاده اختلاف را به دو گل رساند تا خیال تراکتوری‌ها از کسب پیروزی در آخرین بازی خانگی آسوده شود. در دقایق پایانی بازی، ریکاردو آلوز این فرصت را داشت تا گل چهارم را هم به‌ثمر برساند که ستاره پرتغالی تراکتور ناکام در ثبت گل چهارم بود تا مسابقه شب گذشته با برتری سه بر یک تراکتور به پایان برسد.

تراکتور با کسب پانزدهمین برد فصل، ۵۱ امتیازی شد و در رتبه چهارم ماند. این تیم امید خود برای رسیدن به رتبه سوم جدول را از دست داد و سرخ‌پوشان تبریزی تنها در صورتی‌که سپاهان قهرمان جام حذفی شود، می‌توانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا دو را به‌دست آورند. ملوان بندرانزلی هم با ثبت هفتمین بازی متوالیِ بدون برد و پذیرش سومین باخت پیاپی، ۴۰ امتیازی شد و در رتبه پنجم جدول باقی ماند. سرخ‌پوشان تبریزی در هفته سی‌ام و پایانی فصل جاری لیگ برتر باید روز شنبه دوازدهم خردادماه در آبادان به مصاف صنعت‌نفت بروند و ملوان بندرانزلی هم در دیداری خانگی پذیرای آلومینیوم اراک خواهد بود.

استقلال تهران ۱ - گل‌گهر سیرجان ۰

تیم‌های فوتبال تراکتور استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان شب گذشته _سه‌شنبه هشتم خرداد_ در چارچوب هفته بیست‌ونهم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و استقلال در نهایت به پیروزی یک بر صفر رسید.

در جدال دیشب این گل‌گهر بود که توانست نخستین موقعیت‌های جدی بازی را خلق کند. ابتدا شوت ابوالفضل رزاق‌پور را حسینی با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد و در ادامه نیز چند حمله سیرجانی‌ها از دست رفت. در ادامه آبی‌ها برای خلق اولین فرصت خود ۳۵ دقیقه منتظر ماندند. در این لحظه، شلیک دیدنی ماشاریپوف را ابوالفضل رزاق‌پور با حضور به موقع روی خط دروازه، با ضربه سر راهی کرنر کرد. ضربه ارسالی نیز به سلیمی رسید که توپ روی پای وی مهیا نشد.

در نهایت پس از حملات فراوان استقلال موفق شد در وقت‌های تلف شده به گل نخست بازی دست یابد. ارسال صالح حردانی در درون محوطه جریمه به گوستاوو بلانکو رسید و او با کنترل سینه، توپ را برای روزبه چشمی کاشت و این بازیکن نیز با ضربه بغل پا، گل نخست را به ثمر رساند.

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

در وقت‌های اضافه نیمه نخست، روبرتو تورس در محوطه جریمه صاحب فرصت شد که ضربه او را حسینی راهی کرنر کرد و در نهایت نیز نیمه نخست این بازی با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید. در نیمه دوم، آبی‌ها نخستین موقعیت را خلق کردند. ضربه ایستگاهی زبیر نیک نفس را اخباری راهی کرنر کرد. در ادامه نیز روبرتو تورس از گوشه محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او به شکل خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

بلانکو می‌توانست در دقیقه ۶۶ حساب کار را دو بر یک کند. او در موقعیت تک به تک با اخباری قرار گرفت که ضربه بد او را اخباری با واکنش به موقع راهی کرنر کرد. گل‌گهر در ادامه صاحب سه موقعیت خطرناک شد که ضربات سحرخیزان، عاشوری و کاظمین راهی به درون چهارچوب پیدا نکرد.

استقلال در وقت‌های تلف شده دو موقعیت خوب به دست آورد که رمضانی و سلمانی در مصاف تک به تک با اخباری ناکام بودند تا این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر آبی پوشان به پایان برسد و با توجه به پیروزی پرسپولیس در قزوین، صدر همچنان در اختیار سرخ‌پوشان باقی بماند.

شمس‌آذر قزوین ۱ - پرسپولیس تهران ۳

تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و شمس‌آذر قزوین در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر از ساعت ۲۰:۱۵ و در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین با قضاوت موعود بنیادی‌فر رودرری همدیگر قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود شاگردان اوسمار ویرا به پایان رسید.

علیرضا جعفرپور، محسن طرحانی، هومن ربیع‌زاده، محمدرضا رضایی (۷۱- کارت زرد)، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی (۷۴- سجاد جعفری)، صادق آلبوصبیح، امیرمحمد نسایی، محمد پاپی (۷۴- عیسی مرادی)، فراز امامعلی (۱۴- کارت زرد) و (۸۱- مجتبی فخریان) بازیکنان شمس‌آذر بودند.

برای پرسپولیس هم علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون ارونوف (۹۰ ابوالضل بابایی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (۷۱- وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر (۹۰ وحدت هنانوف) بازی کردند.

بازیکنان شمس‌آذر بازی را بهتر آغاز کردند و در همان دقیقه اول موقعیتی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند که با دفع توپ توسط مدافعان پرسپولیس همراه شد. در دقیقه پنجم کرنر برای تیم شمس‌آذر شکل گرفت که با دفع ناقص سروش رفیعی همراه شد و در ادامه ضربه محمد پاپی با برخورد به عیسی آل‌کثیر به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.

در دقیقه ۱۹ و روی اشتباه مدافع شمس‌آذر توپ به مهدی ترابی رسید و هافبک قرمزها با پاسی در عمق عیسی آل‌کثیر را صاحب توپ کرد و در حالی که در مصافی تک‌به‌تک با دروازه‌بان شمس‌آذر قرار داشت با پاسی در عرض اوستون ارونوف را صاحب توپ کرد و این بازیکن گل اول بازی را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

در دقیقه ۲۷ کرنر برای شمس‌آذر شکل گرفت که با ارسال توپ به درون محوطه جریمه پرسپولیس، در حالی که هیچیک از بازیکنان پرسپولیس، صادق آلبوصبیح را مهار نکرده بودند این بازیکن نتوانست با ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کند و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۳۱ موقعیتی خوبی برای شمس‌آذر از سمت چپ شکل گرفت که با ارسال توپ به سمت دروازه، علیرضا بیرانوند با مشت توپ را دور کرد تا این موقعیت هم برای شمس‌آذر از دست رود.

تکلیف قهرمان لیگ‌برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد

با شروع نیمه دوم، بازیکنان شمس‌آذر برای جبران گل خورده از همان ابتدا هجومی ظاهر شدند و در دقیقه ۴۷ از سمت چپ روی اشتباه مسعود ریگی بازیکن شمس آذر صاحب توپ شد و آن را به محوطه جریمه شمس‌آذر ارسال کرد که با ضربه سر امیرمحمد نسایی همراه و توپ راهی دروازه شد تا حساب کار با نتیجه تساوی یک بر یک دنبال شود. پس از گل تساوی شمس‌آذر، شاگردان سعید دقیقی باز هم موقعیت برای گلزنی داشتند که با تعلل بازیکنان این تیم مدافعان پرسپولیس توپ را دور کردند.

پرسپولیس با دریافت گل تساوی سراسر حمله شد و در دقیقه ۵۷ روی حرکت خوب مسعود ریگی توپ تا نزدیکی محوطه جریمه شمس‌آذر جلو آمد و روی پاس مهدی ترابی مجدداً صاحب توپ شد و توانست گل دوم را برای پرسپولیس به ثمر برساند. در دقیقه ۶۵ و به دلیل خطای بازیکن شمس‌آذر روی عیسی آل‌کثیر در بیرون محوطه جریمه این تیم، ضربه آزاد برای پرسپولیس شکل گرفت که امید عالیشاه پشت توپ قرار گرفت و به آن ضربه زد که توپ او را برخورد به تیر عمومی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۲، موقعیت عالی برای پرسپولیس روی ارسال ترابی و ضربه سر امیری که عبدالکریم در دهانه دروازه توپ را به بیرون از دروازه زد. در دقیقه ۹۰ و از سمت راست در نزدیکی محوطه جریمه، ضربه آزاد برای پرسپولیس شکل گرفت که مهدی ترابی پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای آرام به توپ ضربه زد که با اشتباه جعفرپور توپ وارد دروازه شمس‌آذر شد تا حساب کار سه بر یک به سود پرسپولیس شود. با این نتیجه پرسپولیس با ۶۵ امتیاز در صدر جدول و شمس‌آذر هم با ۳۹ امتیاز در رده ششم جدول باقی ماند.

منبع: imna-758097

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/4676

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.