از ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چندقلو در کشور تا مدیریت ناباروری از طریق تلفن همراه

  • کد خبر : 5375
  • 13 شهریور 1403, 10:00
از ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چندقلو در کشور تا مدیریت ناباروری از طریق تلفن همراه
ایمنا از روایت «نازنین زهرا» که با بوم نقاشی خود به کربلا سفر کرد، مدیریت بیماری بیماران نابارور با نصب یک نرم‌افزار، ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چندقلو در کشور در پنج ماهه نخست سال جاری و حضور سه نماینده ایرانی در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ روایت «نازنین زهرا» که با بوم نقاشی خود به کربلا سفر کرد می‌رویم، در ادامه نیز مدیریت بیماری بیماران نابارور با نصب یک نرم‌افزار مطرح شده است، همچنین ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چندقلو در کشور در پنج ماهه نخست سال جاری و حضور سه نماینده ایرانی در رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

روایت «نازنین زهرا» که با بوم نقاشی خود به کربلا سفر کرد

روایت «نازنین زهرا» که با بوم نقاشی خود به کربلا سفر کرد

قلم موی یک نوجوان اصفهانی، بر بوم نقاشی، حماسه‌ای جاودان آفرید، نازنین زهرا کجباف ۱۶ ساله، با قلبی مملو از ایمان و عشق به اهل‌بیت (ع)، به سفری هنری و معنوی در دل تاریخ کربلا رفت و اثری خلق کرد و تصاویری از کربلا و اربعین را به تصویر کشید که مرزهای سن و تجربه را درنوردید.

روایت این دختر اصفهانی از خلق اثری هنری ارزشمند، سفری است به عمق دل‌ها و تجربه‌ای است که نشان می‌دهد عشق به اهل بیت (ع) در هر سن و سالی می‌تواند شکوفا شود و به بار بنشیند، او با خلق اثری هنری به ما یادآور شد که هنر می‌تواند پل ارتباطی میان انسان و خداوند باشد.

نازنین زهرا داستان خود را این‌گونه بازگو می‌کند: دعوت به کنفرانس بین‌المللی اربعین که از سوی آستان مقدس امام حسین (ع) برگزار شده بود، فرصتی مغتنم بود تا در کنار مادرم که مقاله‌ای ارزشمند ارائه می‌داد، حضور پیدا کنم؛ در طول ارائه مادرم این احساس در من تقویت شد که ای کاش من نیز می‌توانستم سهم کوچکی در خدمت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) داشته باشم و یک هفته پس از آن اتفاق، مادرم در گروهی مجازی به پوستر مسابقه نقاشی اربعین برخورد و با اشتیاق فراوان، این خبر را به من داد، اگرچه بسیار خوشحال شدم، اما نگرانی نیز در دلم ریشه دواند، با توجه به سن کمی که داشتم، تصور می‌کردم که شاید امکان شرکت در این مسابقه برایم فراهم نباشد، با این حال از مادرم درخواست کردم تا از مسئولان مسابقه بپرسد که آیا یک نوجوان ۱۶ ساله می‌تواند در این رویداد هنری شرکت کند.

او با روایت کردن سه صحنه نقاشی خود می‌افزاید: در پس پرده تمام این صحنه‌ها، حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان شاهد و ناظری همیشگی حضور دارد و از آغاز تا انجام این وقایع، آن حضرت با چادری که نماد پرچم امام زمان (عج) است، بر تمام حوادث احاطه دارد و در سایه این چادر امن، می‌توان حمایت و مهر مادری آن حضرت را برای تحقق وحدت اسلامی و برقراری صلح جهانی درک کرد، حضرت زهرا که الگوی کامل ایثار، فداکاری و رضایت به مشیت الهی هستند، نمونه‌ای بی‌بدیل از انسانیت و مهربانی بوده و امید است که همه ما بتوانیم تحت عنایت خاص ایشان قرار گرفته و از برکات وجود نازنین‌شان بهره‌مند شویم.

نازنین زهرا عنوان می‌کند: در جریان پیاده‌روی اربعین، توفیق زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) در نجف اشرف نصیبمان شد، در طول این مسیر معنوی، تابلوی نقاشی‌ای که همراهمان بود، نمادی از هنر و عشق به اهل بیت (ع) محسوب می‌شد و پس از اتمام پیاده‌روی، به کربلای معلی مشرف شدیم و با طواف حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و زیارت حضرت عباس (ع)، ارادت خود را به ساحت مقدس ایشان ابراز کردیم، در نهایت تابلوی نقاشی مطابق برنامه‌ریزی قبلی، به مسئول برگزاری مسابقه نقاشی تحویل داده شد.

از ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چندقلو در کشور تا مدیریت ناباروری از طریق تلفن همراه

بیماران نابارور با نصب یک نرم‌افزار می‌توانند بیماری خود را مدیریت کنند

زهرا عزآبادی، مدیر دفتر پرستاری و مامایی پژوهشگاه رویان اظهار کرد: در بیماری ناباروری داروهایی استفاده می‌شود که جدید و خاص هستند و زوج‌ها باید با نحوه استفاده و فرایند مصرف این داروها آشنا شوند، چنانچه زوج‌ها نتوانند فرایند درمان خود را مدیریت کنند و خللی در نحوه مصرف دارو ایجاد شود، چرخه درمان با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه خطای مصرف دارو را برای بیماران نابارور به کمترین حد ممکن برسانیم، تصمیم گرفتیم نرم‌افزاری طراحی کنیم که با کمک آن نحوه مصرف داروها را به بیماران آموزش دهیم.

مدیر دفتر پرستاری و مامایی پژوهشگاه رویان ادامه داد: در این اپلیکیشن به کمک عکس و فیلم نحوه تزریق داروهای عضلانی و زیر جلدی به بیماران آموزش داده می‌شود، همچنین زنگ هشدار زمان مصرف داروهایی که ساعت استفاده از آن اهمیت ویژه‌ای دارد به بیماران یادآوری می‌شود، این برنامه در گوشی‌های تلفن همراه و بعضی سیستم عامل‌های شخصی قابل نصب است و به کمک آن درمان بیماران نابارور شخصی سازی می‌شود.

عزآبادی بیان کرد: امیدواریم با استفاده از این نرم‌افزارها کمک کنیم تا زوج‌ها مسیر درمان را خود طی کنند و دیگر دغدغه نحوه تزریق دارو را برای بیماران از بین ببریم، همچنین دغدغه‌های مربوط به بخش تزریقات را در مراکز به حداقل برسانیم.

از ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چندقلو در کشور تا مدیریت ناباروری از طریق تلفن همراه

ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چندقلو در کشور در پنج ماهه نخست سال جاری

مرکز رصد جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: در پنج ماهه سال ۱۴۰۳، تعداد ۷۸۱۵ واقعه دوقلوزایی، ۳۰۶ سه قلوزایی، ۱۲ چهار قلوزایی و یک پنج قلوزایی در کشور به وقوع پیوسته است که در مجموع ۱۶ هزار و ۶۰۱ ولادت حاصل از چند قلوزایی به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش حدود ۴.۲ درصد ولادت‌های ثبت شده در کشور حاصل از چند قلوزایی بوده که استان اردبیل با ۵.۵ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۲.۴ درصد کمترین درصد چندقلوزایی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

از ثبت بیش از ۱۶ هزار ولادت چندقلو در کشور تا مدیریت ناباروری از طریق تلفن همراه

کشتی فرنگی جوانان جهان؛ سه نماینده ایران به نیمه‌نهایی رسیدند

مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در شهر پونته‌ودرا کشور اسپانیا در حال برگزاری است؛ در این مسابقات علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم و ابوالفضل فتحی تزنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

منبع: imna-786573

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5375

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.