برای ارزیابی اسکواد چهار تیم مدعی باید صبور بود

  • کد خبر : 5372
  • 13 شهریور 1403, 08:00
برای ارزیابی اسکواد چهار تیم مدعی باید صبور بود
کارشناسان فوتبال کشورمان بر این باور هستند با وجود اینکه چهار تیم مدعی بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته‌اند، اما برای ارزیابی عمق اسکواد این تیم‌ها نیازمند زمان بیشتری هستیم.

به گزارش خبرگزاری ، سوت پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر چند روز پیش به صدا در آمد و این در حالی است که پس از این هفته تیم‌ها به استراحت چند هفته‌ای خواهند رفت و جالب‌تر اینکه تیم‌های مدعی همچنان مشغول جذب بازیکنان مدنظر خود هستند.

در این فصل تراکتور، استقلال، پرسپولیس و سپاهان خریدهای پر سر و صدا و البته نام آشنایی داشتند که همین موضوع موجب می‌شود در لیگ بیست‌وچهارم شاهد تقابل جذابی میان این چهار تیم باشیم چراکه عمق اسکواد آن‌ها بازیکنان بسیار خوبی را به خود می‌بیند.

هرچند که در این چند هفته هر چهار تیم به رغم امتیازاتی که کسب کرده‌اند فوتبال چشم نوازی را ارائه نداده‌اند و نیازمند زمان بیشتری هستند.

برای ارزیابی باید صبر کرد

سید مهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره جذب بازیکن توسط چهار تیم مدعی به خبرنگار می‌گوید: در ابتدای فصل تیم‌ها تلاش کرده‌اند بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنند و در این میان سپاهان تغییرات بسیاری داشته است و باید منتظر ماند تا بتوان شرایط بازیکنانی که به این تیم اضافه شده‌اند را ارزیابی کرد.

وی می‌افزاید: تمام تیم‌ها در نقل و انتقالات تغییرات بسیاری را در اسکواد تیمی و حتی کادرفنی ایجاد می‌کنند. در هر صورت سپاهان و استقلال با مربیان خود ادامه دادند و پرسپولیس و تراکتور در کادرفنی تغییر ایجاد کردند.

تراکتور شرایط بهتری دارد زیرا...

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به سطح کیفی مسابقات در چند هفته ابتدایی تصریح می‌کند: در چند هفته ابتدایی شاهد بازی‌های پر گل نبوده‌ایم و بیشتر نتایج تساوی بوده است، عیار طلایی پوشان در چند بازی ابتدایی مشخص نشده است چراکه با دو تیمی بازی کرده که تازه به لیگ برتر آمده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: گاریدو شناخت کافی از پرسپولیس ندارد و همچنان با شاکله اصلی این تیم آشنا نیست، استقلال نیز نتوانسته از بعضی مهره‌های خود استفاده کند. اسکوچیچ با تراکتور شرایط بهتری دارد چراکه حضور در تیم ملی موجب آشنایی وی با لیگ برتر ایران شده است و تنها تفاوت وی با مربیان خارجی این موضوع است.

برای ارزیابی اسکواد چهار تیم مدعی باید صبور بود

عیار تیم‌ها مشخص نشده است

سید صالحی پیرامون اسکواد چهار تیم مدعی بیان می‌کند: در زمینه عملکرد نمی‌توان گفت کدام تیم اسکواد بهتری نسبت به سایر رقبا دارد چراکه باید چند هفته دیگر بگذرد تا پس از آن عیار تیم‌ها مشخص شود و بتوان نظر داد که در کدام تیم بازیکنان توانسته‌اند با تفکرات مربی آشنا شوند.

وی عنوان می‌کند: همواره موفقیت تیم‌ها وابسته به حفظ شاکله اصلی است و در این فصل سپاهان بیش از ۸۰ درصد از شاکله اصلی تیم خود را از دست داده و باید به بازیکنان تازه وارد این تیم فرصت داد و دید که آیا می‌توانند شرایط بازی در تیم‌های بزرگ را پیدا کنند یا خیر.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره میانگین سنی تراکتور یادآور شد: در سال‌های گذشته تمام بازیکنان باتجربه اثرگذار بوده‌اند و نمونه بارز آن پرسپولیس است که با میانگین سنی بالا موفق به کسب عنوان قهرمانی شد پس نمی‌توان گفت تراکتور به دلیل شرایط سنی بالا ضرر خواهد کرد یا خیر.

مدعی تیمی است که پرقدرت شروع کند

محمدرضا مهدوی، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص ساختار تیم‌های مدعی به خبرنگار می‌گوید: قضاوت در خصوص ساختار تیم‌ها بسیار زود است چراکه هیچکدام از آن‌ها نتوانسته‌اند آنچنان که باید و شاید با نفرات جدید خود هماهنگ شوند و به طور کلی مدعیان همیشه تیم‌هایی هستند که مسیر خود را پر قدرت آغاز می‌کنند و در حال حاضر اتفاق ویژه‌ای رقم نخورده است، باید صبر کرد.

وی می‌افزاید: بررسی مشکلات لیگ‌برتر باید پیش از آغاز این رقابت‌ها اتفاق می‌افتاد نه اینکه در این برهه بگویند تیم‌هایی که می‌توانند از امتیاز میزبانی بهره ببرند باید بازی‌های خود را جای دیگر برگزار کنند، از نظر من این بی نظمی‌ها جز لطمه‌زدن به فوتبال ایران نتیجه دیگری نخواهد داشت.

برای ارزیابی اسکواد چهار تیم مدعی باید صبور بود

بازیکنان جوان در بلند مدت نتیجه خواهند گرفت

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون اسکواد تیم‌های مدعی خاطر نشان می‌کند: قانون جدید دنیا ثابت کرده که تنها جوانان می‌توانند یک سری مسئولیت‌ها را به بهترین نحو انجام دهند، برخی تیم‌ها از بازیکنان مسن استفاده می‌کنند که البته از تجربه آن‌ها بهره می‌برند، اما به مرور زمان کند خواهند شد این در حالی است که بازیکنان جوان بهتر می‌توانند تفکرات سرمربی را در زمین پیاده کنند.

وی اضافه می‌کند: باید به نظرات کادرفنی تیم‌ها در خصوص جذب بازیکن احترام گذاشت، از نظر من تیم‌هایی که بازیکنان نام آشنا و تراز اول فوتبال را به خدمت گرفته‌اند نتایج بهتری خواهند گرفت و از سوی دیگر بازیکنان جوان در بلند مدت می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند.

مهدوی تاکید می‌کند: مدعیان این فصل تراکتور، استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی فولاد خواهند بود.

برای ارزیابی اسکواد چهار تیم مدعی باید صبور بود

منبع: imna-785364

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5372

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.