ترکیب سپاهان مقابل شمس آذر قزوین (احتمالی)

  • کد خبر : 5355
  • 9 شهریور 1403, 08:00
ترکیب سپاهان مقابل شمس آذر قزوین (احتمالی)
تیم فوتبال سپاهان امروز در شرایطی به مصاف شمس آذر قزوین می‌​رود که به دنبال تثبیت صدرنشینی خود در لیگ برتر است.

به گزارش خبرگزاری ، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، نهم شهریور_ از ساعت ۱۹:۱۵ تیم‌های سپاهان و شمس آذر قزوین در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر می‌روند.

سپاهان که دو بازی ابتدایی خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته است برای ادامه صدرنشینی در پایان هفته سوم باید برابر شمس آذر هر سه امتیاز این بازی به اصطلاح خانگی را کسب کند.

مورایس، سرمربی سپاهان برای این دیدار محروم و مصدومی ندارد اما به دلیل محدودیت‌های مربوط به سقف قرارداد نمی‌تواند از انزونزی، کامارا و لیموچی استفاده کند. به غیر از این سه بازیکن، سیاوش یزدانی که به دلایل انضباطی از تمرینات کنار گذاشته شده است دیگر غایب سپاهان در اراک خواهد بود.

البته خبر خوب برای سپاهانی‌ها می‌تواند رفع مشکل هادی محمدی و صادر شدن کارت بازی او باشد. محمدی در دو بازی ابتدایی به دلیل تکمیل سقف بودجه سپاهان حضور نداشت اما با لحاظ شدن بخشی از درآمدهای سپاهان و افزایش سقف این تیم، نام محمدی در لیست گنجانده شد. با حضور محمدی در لیست بازی با شمس آذر، برای اولین بار در این فصل پست دفاع وسط سپاهان روی نیمکت بدون پشتوانه نیست زیرا از بین سه مدافع وسط این تیم یعنی حزباوی، دانشگر و محمدی در هر صورت یکی نیمکت نشین می‌شود.

مروری خواهیم داشت بر ترکیب احتمالی سپاهان در بازی مقابل شمس آذر قزوین:

بزرگترین ابهام ترکیب در خط دفاع است

تکلیف عقب زمین سپاهان با حضور پیام نیازمند به عنوان دروازه‌بان و محمد دانشگر و محمد امین حزباوی به عنوان دو دفاع میانی روشن است. در دفاع چپ نیز به نظر نمی‌رسد مورایس از عملکرد گودرزی ناراضی باشد و او احتمالاً چهارمین حضور فیکس در سمت چپ خط دفاعی سپاهان را تجربه خواهد کرد؛ ابهام و علامت سوال بزرگ ترکیب سپاهان اما پست دفاع راست است، جایی که در دو بازی اخیر سپاهان در لیگ برتر ابتدا صالح حردانی و سپس وحدت حنانوف به کار گرفته شدند. مورایس که از عملکرد حردانی در پست دفاع راست در بازی نخست راضی نبود، در بازی مقابل خیبر از وحدت حنانوف در آن پست استفاده کرد تا رضا اسدی جانشین حنانوف در خط هافبک شود اما عملکرد ضعیف‌تر حنانوف در پست دفاع راست باعث شد مورایس در همان بازی با تغییر تاکتیک و چینش بازیکنان موقتاً از مشکل عبور کند.

با این شرایط در سومین هفته لیگ برتر مشخص نیست مورایس از کدام بازیکن در پست دفاع راست استفاده خواهد کرد و می‌توان گفت شانس هر دو بازیکن برای حضور در پست دفاع راست برابر است.

بازگشت به ترکیب بازی اول در خط میانی

به نظر می‌رسد برای بازی خانگی برابر شمس آذر مورایس مجدد از همان ترکیب سه نفره خط میانی که در بازی اول مقابل چادرملو به کار گرفت، استفاده کند. بدین ترتیب وحدت حنانوف اگر در پست دفاع راست به کار گرفته نشود به عنوان هافبک دفاعی در ترکیب قرار می‌گیرد تا دابو و کریمی دو هافبک هجومی‌تر سپاهان در حملات باشند. این احتمال هم وجود دارد که حنانوف در پست دفاع راست به کار گرفته شود که در این صورت ممکن است رضا اسدی در کنار کریمی و دابو خط میانی سپاهان را تشکیل دهند.

خط آتش ۳ نفره شاید تغییر کند

در بازی قبلی که سپاهان در ابتدا با سیستمی دو مهاجمِ وارد زمین شد محبی و رضایی مهاجمان تیم بودند اما برای بازی با شمس آذر احتمال استفاده از خط حمله سه نفره مانند بازی با چادرملو بیشتر است و بدین ترتیب آریا یوسفی به عنوان وینگر راست، محمد مهدی محبی به عنوان وینگر چپ و کاوه رضایی به عنوان مهاجم هدف به کار گرفته می‌شوند. البته احتمال تغییر این ترکیب سه نفره هم با توجه به آمادگی محمد جواد آقایی‌پور بالا است و این احتمال هم وجود دارد که آقایی‌پور با یکی از وینگرهای ترکیب اخیر عوض شود.

ترکیب احتمالی سپاهان برای دیدار با شمس آذر قزوین

پیام نیازمند، محمد دانشگر، محمد امین حزباوی، حسین گودرزی، صالح حردانی، وحدت حنانوف، محمد کریمی، برایان دابو، آریا یوسفی، محمد مهدی محبی (محمد جواد آقایی‌پور) و کاوه رضایی

منبع: imna-785565

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5355

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.