همه خارجی‌های لیگ ۲۴/ از بازیکن سابق چلسی تا نام‌هایی که نشنیده‌اید

  • کد خبر : 5333
  • 5 شهریور 1403, 14:00
همه خارجی‌های لیگ ۲۴/ از  بازیکن سابق چلسی تا نام‌هایی که نشنیده‌اید
در لیگ بیست و چهارم ۱۸ بازیکن خارجی توسط تیم‌های مختلف پا به ایران گذاشته‌اند که خرید بعضی از آن‌ها به دلیل کارنامه درخشان سر و صدای بسیاری را بر پا کرد و در سوی مقابل مهره‌های جویای نامی نیز توسط تیم‌هایی همچون چادرملو و استقلال خوزستان خریداری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ، لیگ بیست و چهارم فوتبال ایران دومین هفته خود را پشت سر گذاشته است و تا این لحظه فوتبال دوستان شاهد بازی‌های چشم‌نواز و زیبایی از سوی هیچ کدام از تیم‌ها نبوده‌اند. در واقع تمام اهالی فوتبال برای هماهنگ شدن بیشتر تیم‌ها لحظه شماری می‌کنند تا شاید به این واسطه بتوانند فوتبالی زیبا را تماشا کنند.

در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر و تا این لحظه ۱۸ بازیکن خارجی توسط تیم‌های مختلف پا به ایران گذاشته‌اند که خرید بعضی از آن‌ها به دلیل کارنامه درخشان سر و صدای بسیاری را بر پا کرد و در سوی مقابل مهره‌های جویای نامی نیز توسط تیم‌هایی همچون چادرملو و استقلال خوزستان خریداری شده‌اند که هیچ کدام از اهالی فوتبال با آن‌ها آشنا نیستند.

از حضور بازیکن چلسی در ایران تا خرید بازیکنان ناآشنا

مهندس باتجربه در سپاهان

استیون انزونزی هافبک ۳۵ ساله فرانسوی که سابقه حضور در جام جهانی و البته قهرمانی این تورنمنت را در کارنامه خود دارد در نقل و انتقالات لیگ بیست و چهارم به سپاهان پیوست.

این بازیکن در طول دوران فوتبال حرفه‌ای خود پیراهن تیم‌هایی همچون آمیان، بلکبرن روورز، استوک سیتی، سویا، آ. اس. رم، گالاتاسرای، رن، الریان و قونیه اسپور را بر تن کرده است و در ۴۳۳ بازی که برای تیم‌های خود پا به توپ شده در مجموع ۲۶ گل به ثمر رسانده است.

انزونزی در ۲۰ جدال نیز برای تیم ملی فرانسه بازی کرده، اما موفق به زدن گل نشده است، در واقع این بازیکن در امر بازی‌سازی عملکرد موفقی دارد و می‌توان گفت طلایی پوشان بیش از گلزنی روی گل‌سازی وی حساب باز کرده‌اند.

حضور در تراکتور پس از دوران درخشان

ایگور پوستونسکی دیگر بازیکن خارجی لیگ برتر است که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و در این فصل از مسابقات توسط تراکتور خریداری شده است.

ایگور بازیکن ۳۰ ساله اهل کرواسی است که سابقه حضور در تیم‌هایی همچون اچ. ان.گوریستا، اینتر زاپرشیچ، زاگورتس کارپینا و واراژدین را در کارنامه ورزشی خود دارد و در طول ۲۲۹ بازی که برای تیم‌های خود انجام داده موفق به زدن ۲۵ گل شده است و جالب این است که دوران درخشان ایگور به حضور در واراژدین بر می‌گردد چراکه وی برای این تیم ۱۷ بار گلزنی کرده است و در واقع بیش از نیمی از تعداد گل‌های دوران حرفه‌ای ایگور به حضور در این تیم بر می‌گردد.

مهاجم زهردار در جمع تی‌تی‌ها

تومیسلاو اشترکالی مهاجم ۲۸ و اهل کرواسی است که در نقل و انتقالات لیگ برتر توسط تراکتور خریداری شده است، این بازیکن سابقه حضور در تیم‌هایی همچون اوسیک، متالیک اوسیک، سسوته، سیبالیا، سانتار کانجلو، ریوآوه، رودش، توندلا، خرواتسکی و آئودا را در کارنامه خود دارد.

اشترکالی در ۴۰۸ تقابل که برای تیم‌های خود بازی کرده است موفق شده ۷۲ گل به ثمر برساند.

از حضور بازیکن چلسی در ایران تا خرید بازیکنان ناآشنا

از چلسی تا استقلال

گائل کاکوتا یکی دیگر از خارجی‌های لیگ برتر است که با ۳۳ سال در پست هافبک پا به توپ می‌شود و در این فصل نیز توسط استقلال خریداری شده است. کاکوتا سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌هایی همچون چلسی، فولام، بدلتون واندرز، دیژون، ویتس آرنهم، لاتزیو، رایو وایکانو، سویا، هبی چین فورچون، دپورتیوو لاکرونیا، آمیان و لانس را دارد و در ۳۱۸ بازی که برای تیم‌های خود انجام داده موفق به زدن ۴۹ گل شده است.

هافبک واتفورد در جمع آبی‌ها

ابراهیم دیدیه اندونگ هافبک ۳۰ ساله استقلال است که در این فصل با نظر جواد نکونام جذب این تیم شد و سابقه حضور در تیم‌هایی همچون صفاقسی، لوریان، ساندرلند، واتفورد، گنگام، دیژون، ملطیه اسپور و الریاض را در کارنامه ورزشی خود دارد و در طول ۲۷۹ بازی موفق شده برای تیم‌های خود تنها شش گل به ثمر برساند.

سنگربان غریب، اما باتجربه

الکسیس گندوز سنگربان ۲۸ ساله پرسپولیس است که در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و چهارم به عنوان جایگزین بیرانوند برای تیم خود انتخاب شد. گندوز در طول دوران بازی حرفه‌ای خود حضور در تیم‌هایی همچون سنت آتین، پو، اتحاد الجزایر و شباب بلوزداد را تجربه کرده است و در مجموع ۱۴۸ بار در چارچوب دروازه تیم‌های خود قرار گرفته است.

پرسپولیس، تیم مطرح العمود

ایوب العمود بازیکن خوش تکنیک و با تجربه پرسپولیس است که با ۳۰ سال در پست دفاع راست برای قرمز پوشان پا به توپ می‌شود.

این بازیکن سابقه حضور در تیم‌هایی همچون ارتش سلطنتی، شباب خنیفره و الوداد کازابلانکا را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است و در ۱۷۰ بازی که برای تیم‌های خود راهی میدان شده است ۱۲ بار گلزنی کرده است.

از حضور بازیکن چلسی در ایران تا خرید بازیکنان ناآشنا

یوسوپوف چشم انتظار اعتماد یحیی

اتکیر یوسوپوف سنگربان ۳۳ ساله قزاقستانی است که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با نظر یحیی گل‌محمدی جذب فولاد شده است. این بازیکن سابقه حضور در تیم‌هایی همچون مشعل مبارک، نسف قرشی، نفتجی فرغانه، خوقند و نوبهار نمنگان را در کارنامه خود دارد.

چادرملو و بازیکنان غریبه

ویکتور ماتئوس، گیلرمه پیرا، متئوس سانتوس به همراه علاالدین الدالی نیز بازیکنان خارجی چادرملو اردکان در لیگ بیست و چهارم هستند که اولین فصل حضور در لیگ برتر ایران را تجربه می‌کنند و برای اهالی فوتبال کمی نا آشنا هستند.

جویای نام‌ها در استقلال خوزستان

دیمیتریوس، تیوی بیفوما، ساویو روبرتو، مومل عبدالرضا، سباستین اسپاهیو و کاینا تونس نیز دیگر بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر ایران هستند که در لیگ بیست و چهارم برای استقلال خوزستان پا به توپ خواهند شد و جالب این است که تمام آن‌ها برای اهالی فوتبال ناشناخته هستند.

از حضور بازیکن چلسی در ایران تا خرید بازیکنان ناآشنا

منبع: imna-784411

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5333

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.