جنگ ستارگان در هفته دوم لیگ/ هنوز کیفیت واقعی تیم‌ها مشخص نشده است

  • کد خبر : 5299
  • 1 شهریور 1403, 12:00
جنگ ستارگان در هفته دوم لیگ/ هنوز کیفیت واقعی تیم‌ها مشخص نشده است
کارشناسان فوتبال معتقدند هنوز تیم‌ها کیفیت واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و چند هفته طول می‌کشد تا سطح واقعی لیگ و تیم‌های مدعی مشخص شود، اما هفته دوم لیگ به واسطه تقابل‌های جذاب می‌تواند تماشاگر پسند باشد.

به گزارش خبرگزاری ، روز نخست رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال امروز -پنجشنبه اول شهریور- در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد تا تیم‌ها با تجربه‌ای که از هفته نخست کسب کرده‌اند وارد دومین هفته شوند و برای کسب امتیازات تلاش کنند.

در این هفته دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و نساجی مازندران، تراکتور تبریز و پرسپولیس، استقلال و ملوان بندرانزلی با کمک دادور ویدئویی یا VAR برگزارمی شود و قطعاً ویژگی‌ها و هیجانات خاص خود را دارد. جدال پرسپولس و تراکتور همیشه از جذابیت حوادث زیادی برخوردار بوده است اما در این هفته با حضور علیرضا بیرانوند در سنگر تراکتور در کنار کوچ چند بازیکن دیگر از پرسپولیس به تیم تبریزی، بازی حساس و جدال داغ خواهد بود.

از دیگر جذابیت‌های این دیدار اختلاف مدیران پرسپولیس بر سر محرومیت بیرانوند و باور محمدرضا زنوزی عدم وجود خطا و انتقال بی رو است. حال باید دید این دیدار به چه شکل برگذار می‌شود.

جنگ ستارگان در هفته دوم لیگ/ هنوز کیفیت واقعی تیم‌ها مشخص نشده است

مهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال درباره هفته دوم جدال‌های بیست‌وچهارمین دوره‌ی لیگ برتر فوتبال به خبرنگار می‌گوید: هفته‌های آغازین لیگ برتر قابل پیش‌بینی نیست و تیم‌ها نمی‌توانند نمایش اصلی خود را داشته باشند. تیم‌ها در شرایط بدن سازی هستند، بازیکنان زیادی جداشده و تازه به تیم‌ها اضافه شده است.

وی می‌افزاید: طبیعتاً تیم‌ها برای یکسان و هماهنگ شدن نیاز به زمان دارند که با نگاه به بازی‌های هفته نخست، متوجه این موضوع می‌شویم.

سید صالحی تصریح می‌کند: در بازی پرسپولیس و ذوب آهن عدم هماهنگی بازیکنان در تیم‌ها کاملاً واضح بود. گاریدو هنوز به شناخت کافی و سطح تاکتیکی بازیکنان نرسیده است. در تیم استقلال تغییرات کمتر است و جواد نکونام از فصل پیش هدایت آبی‌پوشان را دارد. در هفته نخست استقلال در کنار ثبات بازیکنان از بازیکنان خارجی استفاده نکرده بود.

این بازیکن سابق لیگ برتری تاکید می‌کند: نکونام شناخت بهتری از تیمش دارد به همین علت تیم استقلال با تجربه‌ای که داشت در مقابل تیم شمس آذر قزوین توانست در لحظه‌های انتهایی نتیجه مساوی را به پیروزی تبدیل کند.

جنگ ستارگان در هفته دوم لیگ/ هنوز کیفیت واقعی تیم‌ها مشخص نشده است

سیدصالحی تصریح می‌کند: سپاهان هفته گذشته مقابل تیم تازه لیگ‌برتری شده چادرملو بازی کرد. با تجربه‌ای که در سپاهان وجود دارد، نسبت به تیم‌های دیگر مقابل چادرملو بازی ساده‌تری داشت باشد و به برتری رسید. در این دیدار مورایس به علت مصدومیت بازیکنان جدید نتوانست از آنها بهره ببرد اما با این وجود به پیروزی رسید.

این کارشناس می‌گوید: در هفته‌های ابتدایی مربی‌ها به دنبال جابه‌جایی بازیکنان، تغییر سیستم و تاکتیک تیمی هستند تا به شرایط ایده‌آل برسند و شاکله اصلی تیم را به دست بیاورند. طبیعتاً در هفته‌های اول امکان آنالیز درست تیم‌ها وجود ندارد بلکه حداقل باید تا هفته چهارم و پنجم منتظر ماند تا متوجه شد تغییراتی که در تیم‌ها ایجاد شده، شویم. برای دیدن هماهنگی و همسویی بازیکنان جدید با تفکرات مربی نیاز به گذر زمان است.

مهاجم سابق فوتبال ایران ادامه می‌دهد: دیدن سطح واقعی لیگ برتر مقداری زمان بر بوده و باید دید چه اتفاقاتی در تیم‌ها خواهد افتاد. نباید فراموش کرد برای ماندن در کورس قهرمانی تیم‌ها باید نگاه ویژه‌ای به امتیازات هفته‌های اول داشته باشند.

وی بیان می‌کند: در نقل و انتقالات اسم‌ها جابه‌جا می‌شوند. چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور همیشه در بالای جدول حضور دارند. بازیکنان زیادی به این تیم‌ها جذب و جدا شده و اکثر بازیکنان تأثیر گذار بین این چهار تیم در حال گردش‌اند.

سیدصالحی تصریح می‌کند: باید منتظر بود تا ببینیم شرایط بازیکنان جدیدی که به تیم‌ها اضافه شده به چه صورت است. از الان نمی‌توان گفت کدام تیم بهتر است. روی کاغذ تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان از شرایط مطلوبی برخوردار هستند اما در عمل زمان نیاز است تا متوجه شد کدام تیم توانسته تغییرات مثبتی ایجاد کند و از بازیکنان به خوبی بهره ببرد.

جنگ ستارگان در هفته دوم لیگ/ هنوز کیفیت واقعی تیم‌ها مشخص نشده است

محمد برزگر، کارشناس فوتبال درباره هفته دوم جدال‌های بیست‌وچهارمین دوره‌ی لیگ برتر فوتبال به خبرنگار می‌گوید: در هفته‌های ابتدایی نمی‌شود لیگ را قضاوت کرد. استفاده از دستگاه VAR شکل جدیدی به لیگ داده است. استفاده از VAR در کنار جابه‌جایی بازیکنان در بین تیم‌ها قطعاً لیگ جذابی را رقم خواهد زد.

برزگر ادامه می‌دهد: برای صحبت و بررسی تیم‌ها حداقل نیاز است پنج هفته از شروع لیگ بگذرد تا شرایط تیم‌ها از نظر آمادگی جسمانی، تمرینات تاکتیکی و تغییر و تحولاتی که در هر تیم رخ داده به ثمر بنشیند.

وی تاکید می‌کند: میزبانی‌هایی که در ورزشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود به ضرر تیم میزبان است زیرا تیم میزبان نیز در شرایط میهمانی قرار می‌گیرد و با شرایط، چمن و ورزشگاه آشنایی ندارد. میزبانی‌ها در ورزشگاه‌های غیر بومی مشکلات زیادی دارد که در هفته نخست نیز شاهد بودیم. با توجه به شرایط نامطلوب و تعمیرات ورزشگاه آزادی، میزبانی پرسپولیس به اراک منتقل شده. شرایط برای تیم سخت است و تیم در هفته نخست لطمه خورد.

این کارشناس فوتبال بیان می‌کند: در هفته اول لیگ پرسپولیس نتوانست از میزبانی استفاده کند و تیم در اراک بازی کرد. هرچند هواداران خونگرم در اراک از تیم حمایت کردند ولی چند دستگی هواداران، شرایط آب و هوایی و عدم آشنایی با ورزشگاه لطمه خورد.

جنگ ستارگان در هفته دوم لیگ/ هنوز کیفیت واقعی تیم‌ها مشخص نشده است

به گزارش ، هفته دوم لیگ در کنار تقابل تیم‌ها شاهد ایستادگی بازیکنان مقابل تیم قبلی‌شان هستیم و به نظر می‌رسد این هفته درخشش نفرات می‌تواند به تیم‌ها کمک کند. در دیدار استقلال و ملوان بندر انزلی امید نورافکن بود کاپیتان جدید ملوانی‌ها باید به مصاف استقلالی برود که در آن به فوتبال ایران شناسانده شد.

محمد پاپی فصل پیش لباس شمس‌آذر را بر تن داشت و در نیم‌فصل دوم توانست به تیمش کمک‌های قابل توجهی داشته باشد اما پاپی در لیگ بیست‌وچهارم به عضویت تیم تازه لیگ برتری شده چادرملو درآمد و این هفته باید مقابل هم‌تیمی‌های سابقش قرار بگیرد.

منبع: imna-783318

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5299

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.