تقویت ورزش همگانی توسعه ورزش قهرمانی را به همراه دارد

  • کد خبر : 5254
  • 27 مرداد 1403, 08:00
تقویت ورزش همگانی توسعه ورزش قهرمانی را به همراه دارد
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: تقویت ورزش همگانی هدفی بود که به واسطه آن تجهیز خانه‌های ورزشی انجام شد، اما بسیار امیدوارم که در پس این تقویت ورزش همگانی با توجه به رشد نیروهای جدید، استعدادهای بسیاری در عرصه ورزش قهرمانی بروز کنند.

سید مهدی صدری در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص تجهیز ۵۵ خانه ورزشی روستایی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که توفیق پیدا کردیم برای تجهیز ۵۵ خانه روستایی به وسایل ورزشی دور یکدیگر جمع شویم و فعالیت گروهی دیگری را تجربه کنیم.

وی افزود: هرگاه فعالیت مشترکی حادث شود برکت خدا نیز در آن به چشم می‌آید. قصد داشتیم در هفته ورزش تعدادی از خانه‌های روستایی را به وسایل ورزشی مجهز کنیم، اما به دلیل اینکه باید در تابستان اسباب پر شدن اوقات فراغت نوجوانان فراهم می‌شد این اقدام را در تابستان انجام دادیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره تعداد خانه‌های ورزشی روستایی بیان کرد: تا این لحظه ۷۵۲ خانه روستایی در استان وجود دارد، ناگفته نماند که با رتبه دوم کشور نزدیک به ۳۰۰ روستا اختلاف داریم.

وی اضافه کرد: نخستین خانه روستایی افتتاح شده در کشور مربوط به استان اصفهان بوده است.

صدری تاکید کرد: برای ۵۵ واحدی که برای تجهیز آن‌ها اقدام شد ۵۵ دستگاه نیسان انواع و اقسام وسایل ورزشی را حمل کردند و بسیار امیدواریم که در پایان سال جشن تجهیز تمام روستاهای استان را که فاقد وسایل ورزشی هستند را برگزار کنیم.

وی یادآور شد: اگرچه این اتفاق به معنای پایان کار هیئت روستایی و بازی‌های بومی محلی نخواهد بود و پس از آن برای به روز شدن خانه‌های ورزشی اقدام خواهد شد.

مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در تشریح اهدافی که برای این اقدام وجود داشت خاطر نشان کرد: تقویت ورزش همگانی هدفی بود که به واسطه آن تجهیز خانه‌های ورزشی انجام شد، اما بسیار امیدوار هستم که در پس این تقویت ورزش همگانی با توجه به رشد نیروهای جدید، استعدادهای بسیاری در عرصه ورزش قهرمانی بروز کنند چراکه همواره ظرفیت‌هایی که در روستا وجود دارد نسبت به ظرفیت‌های مراکز شهری به مراتب بیشتر است.

وی تاکید کرد: سلامت جوانان و نوجوانان، مهاجرت معکوس به سمت روستاها و هویت بخشی به روستاها از دیگر اهداف ما بود، امیدوارم در هفته ورزش که در پایان مهر همزمان با گرامیداشت شهدای گرانقدر ورزشکار به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود بخش قابل توجهی از روستاهای باقی‌مانده را تجهیز کنیم.

صدری عنوان کرد: این اقدام یک کار مشترک میان مجموعه فولاد مبارکه، بسیج ورزشکاران، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت روستایی و بازی‌های بومی محلی بود.

منبع: imna-781622

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5254

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.