در انتظار صید دو طلای فرنگی‌/ ‏‬تکرار لندن در پاریس؟

  • کد خبر : 5207
  • 18 مرداد 1403, 08:00
در انتظار صید دو طلای فرنگی‌/ ‏‬تکرار لندن در پاریس؟
با کسب مدال طلا توسط علیرضا مهمدی و سعید اسماعیلی برای کاروان کشتی فرنگی کشورمان در المپیک پاریس، افتخار کسب سه مدال طلای المپیک لندن تکرار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ، رشته کشتی پر افتخارترین رشته ورزشی در کشورمان است و علاقمندان زیادی دارد. کاروان کشتی همیشه در ادوار مختلف مسابقات برون مرزی همچون مسابقات المپیک آبروی ایران را خریده است و مدال‌های سه‌گانه را به نام کشور عزیزمان ضرب کرده. کشتی در مجموع با کسب ۴۷ مدال از جمله ۱۱ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۲۱ برنز در صدر جدول مدالی المپیک قرار دارد و ۸/‏۶۱‬ درصد کل مدال‌هایی که در المپیک کسب شده را به خود اختصاص داده.

در انتظار سید دو طلای فرنگی‌/ ‏‬تکرار لندن در پاریس؟

کشتی فرنگی یکی از رشته‌های پرافتخار ایران در بازی‌های المپیک می‌باشد. از اولین حضور ایران در المپیک ۱۹۴۸ لندن تا کنون کشتی‌گیران فرنگی ایران موفق به کسب ۹ مدال شده‌اند که شامل ۴ مدال طلا، یک مدال نقره و ۴ مدال برنز است. این موفقیت‌ها نشان‌دهنده توانمندی و استعداد بالای کشتی‌گیران ایرانی در این رشته است.

پرافتخارترین کاروان کشتی فرنگی ایران در المپیک، مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن است. در این دوره، تیم ملی کشتی فرنگی ایران موفق به کسب ۳ مدال طلا شد که یک رکورد بی‌سابقه برای ایران در این رشته بود. در المپیک لندن حمید سوریان در وزن ۵۵ کیلوگرم، امید نوروزی در وزن ۶۰ کیلوگرم و قاسم رضایی در وزن ۹۶ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شدند.

در المپیک ۲۰۱۶ ریو، تیم ملی کشتی فرنگی ایران موفق به کسب ۲ مدال طلا توسط حسن رحیمی و قاسم رضایی و ۱ مدال برنز توسط سعید عبدولی شد. المپیک ۲۰۲۰ توکیو محمدرضا گرایی توانست مدال طلا در وزن ۶۷ کیلوگرم کسب کند و محمدهادی ساروی نیز مدال برنز در وزن ۹۷ کیلوگرم را به دست آورد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با شش سهمیه کامل به مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ اعزام شد. مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در ۷۷ کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در ۸۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم کاروان کشتی فرنگی کشورمان را تشکیل داده بودند. امین میرزازاده مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم را گرفت و محمد هادی ساروی مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم را به نام کشورمان ضرب کرد. علیرضا مهمدی و سعید اسماعیلی با نمایش‌های درخشان خود به مرحله نیمه نهایی صعود کردند و در آستانه کسب مدال قرار دارند.

در انتظار سید دو طلای فرنگی‌/ ‏‬تکرار لندن در پاریس؟

سعید اسماعیلی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان، در دور نخست با اسحاق قایو از الجزایر سرشاخ شد و نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر در مبارزه با سد لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در نیمه نهایی مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان روی کشتی رفت و با نتیجه ۱۰ بر ۴ پیروز و فینالیست شد تا برای کسب مدال طلا با پرویز نصیبوف نایب قهرمان المپیک از اوکراین رقابت کند. اسماعیلی با آمادگی بالا، تشنه مبارزه برای کسب قهرمانی است و قطعاً در فینال مدال طلا را به دست می‌آورد.

در انتظار سید دو طلای فرنگی‌/ ‏‬تکرار لندن در پاریس؟

علیرضا مهمدی نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان، در دور نخست برابر کارلوس مونوز از کلمبیا در مدت زمان ۲ دقیقه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید. وی سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کولینیچ دارنده مدال برنز جهان از لهستان رفت و در پایان با اقتدار و با نتیجه ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهمدی در دیدار نیمه نهایی مقابل ژان بلنیوک دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و ۲ طلای جهان از اوکراین در یک مبارزه سخت و دشوار در حالی که در تایم نخست ۳ بر صفر عقب بود، در نهایت با نتیجه ۳ بر ۳ به برتری رسید تا سومین فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس شود. با توجه کشتی‌ها و عملگرد این کشتیگیر در کنار آمادگی بدنی بالایی که دارد، قطعاً در فینال عملکرد موفقی داشته و مدال طلا را کسب کند.

اسامی کشتی‌گیران فرنگی که در ادوار مختلف المپیک مدال گرفتند

  • حمید سوریان (۵۵ کیلوگرم) مدال طلا ۲۰۱۲ لندن
  • امید نوروزی (۶۰ کیلوگرم) مدال طلا ۲۰۱۲ لندن
  • قاسم رضایی (۹۶ کیلوگرم) مدال طلا ۲۰۱۲ لندن
  • محمدرضا گرایی (۶۷ کیلوگرم) مدال طلا ۲۰۲۰ توکیو
  • محمدهادی ساروی (۹۷ کیلوگرم) مدال طلا ۲۰۲۴ پاریس
  • رحیم علی‌آبادی (۴۸ کیلوگرم) مدال نقره ۱۹۷۲ مونیخ
  • محمد پذیرایی (۵۲ کیلوگرم) مدال برنز ۱۹۶۰ رم
  • سعید عبدولی (۷۵ کیلوگرم) مدال برنز ۲۰۱۶ ریو
  • قاسم رضایی (۹۸ کیلوگرم) مدال برنز ۲۰۱۶ ریو
  • برنز محمدهادی ساروی (۹۷ کیلوگرم) مدال برنز ۲۰۲۰ توکیو
  • برنز امین میرزازاده (۱۲۵ کیلوگرم) مدال برنز ۲۰۲۴ پاریس

منبع: imna-779107

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5207

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.