تانک بختیاری شانس اول قهرمانی پاریس

  • کد خبر : 5116
  • 15 مرداد 1403, 10:00
تانک بختیاری شانس اول قهرمانی پاریس
امین میرزازاده نماینده کشورمان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در مسابقات المپیک پاریس شانس نخست برای کسب طلای المپیک ۲۰۲۴ به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز در روز _جمعه پنجم مرداد_ به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و ورزشکاران رشته‌های مختلف برای کسب مدال‌های بزرگترین آوردگاه ورزشی با یک دیگر رقابت کنند. کشتی‌گیران فرنگی کشورمان در روزهای دوشنبه، پانزدهم مرداد، تا پنجشنبه، هجدهم مرداد به روی تشک خواهند رفت تا برای کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک با حریفان سرشاخ شوند. مسابقات کشتی در المپیک پاریس با اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی آغاز می‌شود. امین میرزازاده نماینده کشورمان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم است و شانس اول برای کسب طلای المپیک پاریس به شمار می‌رود.

امین میرزازاده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دور اول مقابل کیم مینسوک از کره با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. میرزازاده در دور دوم با میخایین لوپز کشتی‌گیر افسانه‌ای کوبا با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد و با توجه به برد میخایین لوپز در نیمه نهایی مقابل رضا کایالپ راهی شانس مجدد شد. تانک بختیاری در کشتی اول شانس مجدد حریف با آلین الکسوج از رومانی سرشاخ شد و با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در رده‌بندی رضا کایالپ کشتیگیر قدرتمند ترکیه‌ای سرشاخ شد و با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و با قرارگیری در رده پنجم دستش از مدال کوتاه ماند.

امین میرزازاده در مسابقات جهانی سال گذشته با پیروزی مقتدرانه مقابل رضا کایالپ از ترکیه، مدال طلای جهان را به گردن آویخت و به شانس اصلی کسب طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس تبدیل شد. در حالی که رضاکایالپ به دلیل دوپینگ از حضور در المپیک محروم شده. میخاین لوپز ملقب به غول کوبایی که ۴ طلای المپیک و ۵ طلای جهان را کسب کرده، رقیب اصلی میرزازاده برای فتح طلای سنگین وزن المپیک پاریس است و در یک سو لوپز در ۴۲ سالگی به دنبال رکورد دور از دست رس ۵ طلای المپیک است و در سوی دیگر امین میرزازاده تازه نفس، با انگیزه و پرقدرت به دنبال کسب طلای المپیک و انتقام توکیواست.

تانک بختیاری شانس اول قهرمانی پاریس

زندگی نامه امین میرزازاده

امین میرزازاده متولد ۱۸ دی سال ۱۳۷۶ در گتوند استان خوزستان است. میرزازاده از ۱۳ سالگی کشتی را به صورت حرفه‌ای زیر نظر سینا طالبوند و یوسف محمدی آغاز کرد و پنج عنوان قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه دارد. اولین افتخار بین‌المللی وی در سال ۱۳۹۴ زمانی که ۱۸ سالگه بود در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۵ دهلی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم به دست آورد. میرزازاده در مسابقات کشتی جهان ۲۰۲۳ بلگراد صربستان موفق به کسب مدال طلا در وزن ۱۳۰ کیلوگرم شد. امین میرزازاده با ۱۸۶ سانتی متر قد و ۱۳۰ کیلوگرم وزن، نماینده شکورمان در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ است.

قهرمانی امین میرزازاده در مسابقات جهانی ۲۰۲۳

امین میرزازاده در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل ادوارد سوقومونیان از برزیل به برتری رسید و در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک میخایلو ویشنویتسکی از اوکراین را از شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه یک بر یک مقابل روماس فریدریکاس از لیتوانی به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با اوسکار پینو هیندس دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه تساوی یک بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار فینال رضا کایالپ قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از ترکیه را در یک کشتی دیدنی و نفس‌گیر با نتیجه یک بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

قهرمانی امین میرزازاده در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴

میرزازاده پس از استراحت در دور اول مسابقات آسیایی ۲۰۲۴، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر برابر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرزازاده در این مرحله ارلان مناتبکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد تا در فینال روی تشک برود. میرزازاده در دیدار نهایی با کیم مین سوک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی سرشاخ شد و با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و طلایی شد.

قهرمانی امین میرزازاده در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲

امین میرزازاده در نخستین مبارزه مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ مقابل نانتاوات پانفوک از تایلند زمان نخست با امتیاز ۹ بر صفر قاطعانه پیروز شد. وی در دومین مبارزه مقابل آیبگشازاده کورایف از ترکمنستان ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه نهایی علیم‌خان سیزدیکوف از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و فینالیست شد. میرزازاده در فینال با منگ لینگ‌ژی از چین سرشاخ شدو قاطعانه به پیروزی رسید و به مدال طلا رسید.

تانک بختیاری شانس اول قهرمانی پاریس

نقره امین میرزازاده در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲

امین میرزازاده در دور نخست مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ با نتیجه ۶ بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ به برتری رسید و در دور دوم با امتیاز ۲ بر یک میخائیل لاپتی اف از روسیه را شکست داد د و به مرحله یک چهارم پایانی رفت. امین میرزازاده در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آنتون ساکو از قزاقستان روی تشک رفت وبا نتیجه ٣ بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امین میرزازاده در مرحله نیمه نهایی با فاتیح بوزکورت از ترکیه سرشاخ شد و با نتیجه امتیاز ۵ بر یک به پیروزی رسید تا در دیدار فینال کشتی بگیرد. میرزازاده در دیدار فینال با رضا کایالب از ترکیه با ۵ قهرمانی در مسابقات جهانی و نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو با نتیجه یک بر یک باخت و به مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ دست یافت.

افتخارات امین میرزازاده

قهرمانی جهان

  • قهرمانی کشتی جهان بلگراد ۲۰۲۲
  • قهرمانی کشتی جهان بلگراد ۲۰۲۳

قهرمانی آسیا

  • قهرمانی کشتی آسیا دهلی نو ۲۰۲۰
  • قهرمانی کشتی آسیا آستانه ۲۰۲۳
  • قهرمانی کشتی آسیا بیشکک ۲۰۲۴

بازی‌های آسیایی

  • کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲

قهرمانی جوانان جهان

  • مدال طلا – جایگاه اول ترناوا ۲۰۱۸ /‏۱۲۰ کیلوگرم
  • مدال طلا – جایگاه اول تامپره ۲۰۱۷ /‏۱۲۰ کیلوگرم‌

قهرمانی جوانان آسیا

  • مدال طلا – جایگاه اول دهلی نو ۲۰۱۸ /‏۱۲۰ کیلوگرم‌

قهرمانی نوجوانان جهان

  • مدال طلا – جایگاه اول سارایوو ۲۰۱۵ /‏۱۰۰ کیلوگرم‌

قهرمانی نوجوانان آسیا

  • مدال طلا – جایگاه اول دهلی نو ۲۰۱۵/‏۱۰۰ کیلوگرم‌

منبع: imna-777984

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5116

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.