خریدی که حساب شده است

  • کد خبر : 5032
  • 31 تیر 1403, 14:00
خریدی که حساب شده است
بررسی شرایط حال حاضر سپاهان نشان می‌دهد خرید مدافع سابق پرسپولیس توسط طلایی پوشان بر اساس حساب و کتاب بوده است.

به گزارش خبرگزاری ، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر پیوستن وحدت حنانوف مدافع سابق پرسپولیس به جمع شاگردان مورایس به گوش می‌رسید و با توجه به اینکه باشگاه سپاهان تا این لحظه واکنش ویژه‌ای نسبت به این موضوع نداشته است به نظر می‌رسد حضور وی در جمع زرد پوشان اصفهانی چندان شایعه نیست.

شاید عده‌ای گمان کنند خرید حنانوف توسط سپاهان تنها سوخت سهمیه خارجی این تیم باشد و این بازیکن آنچنان که باید و شاید نتواند برای طلایی پوشان مؤثر ظاهر شود، اما نگاهی اجمالی به شرایط این تیم نشان می‌دهد حنانوف می‌تواند در جدال‌های آسیایی و لیگ برتر برای سپاهان مهره‌ای تأثیرگذار باشد.

شاگردان مورایس کمتر از دو هفته دیگر باید در آسیا به مصاف رقبای تا دندان مسلح خود بروند و بدون تردید برطرف کردن ضعف‌های دفاعی از اولویت‌های کادرفنی این تیم بوده است و زوج حنانوف و امین حزباوی در خط دفاع طلایی پوشان می‌تواند این ضعف را پوشش دهد؛ به ویژه که در فصل گذشته ضعف در خط دفاعی طلایی‌ها جام را از اصفهان به تهران برد.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد دست مورایس برای چینش خط دفاع در فصل گذشته از آنچه تصور می‌شد خالی‌تر بود و شاید به همین دلیل سرمربی سپاهان در بیشتر تقابل‌های خود از دابو در خط دفاع استفاده می‌کرد؛ اتفاقی که موجب شده بود به دلیل سبک فانتزی این بازیکن و سرعت کم وی در خط دفاعی بیشتر کارشناسان فوتبال قرار دادن دابو در قلب دفاع سپاهان را یک ضعف تاکتیکی و حتی اشتباه مورایس تلقی کنند.

نکته قابل تأمل دیگر در خصوص خرید حنانوف توانایی این بازیکن برای حضور در پست‌های متفاوت است و وی در پرسپولیس به خوبی ثابت کرد می‌تواند آچار فرانسه تیم خود باشد.

با توجه به اینکه طلایی پوشان رقابت‌های فشرده‌ای را در پیش دارند استفاده از بازیکنی که توانایی بازی در چند خط را داشته باشد تلخ کامی مصدومیت‌های پی‌درپی را کمتر خواهد کرد.

شاید توقع هواداران سپاهان خرید بازیکنان تاپ خارجی باشد، اما نباید فراموش کرد طلایی پوشان در این فصل برخلاف بعضی تیم‌ها علاوه بر اینکه جلوی ریخت و پاش‌های هنگفت را گرفته‌اند بازیکنان باتجربه، توانا و جوان را خریداری کرده‌اند و بدون تردید جذب حنانوف نیز از این قاعده مستثنی نیست.

منبع: imna-773669

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/5032

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.