موفقیت در فینال جام حذفی برای هیچ تیمی آسان نیست

  • کد خبر : 4770
  • 27 خرداد 1403, 14:00
موفقیت در فینال جام حذفی برای هیچ تیمی آسان نیست
کارشناسان فوتبال کشورمان معتقدند با وجود اینکه سپاهان پتانسیل بالاتری نسبت به مس رفسنجان دارد، اما نماینده رفسنجان نیز از جمله تیم‌های قابل احترام است و به همین دلیل دیدار فینال جام حذفی برای هیچ یک از دو تیم آسان نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ، مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی شب گذشته با تقابل تیم‌های سپاهان و گل‌گهر و جدال آلومینیوم اراک با مس رفسنجان برگزار شد. طلایی پوشان اصفهان در شب دبل محمدی با نتیجه دو بر یک شاگردان اوزونیدوس را از پیش‌رو برداشتند و مس رفسنجان نیز در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر دو از نماینده اراک گذشت. با توجه به نتایج کسب شده در بازی فینال که پنجشنبه _ سی‌ویکم خرداد _ برگزار خواهد شد باید شاهد تقابل شاگردان مورایس و نویدکیا باشیم.

فشار روانی منجر به گل اول گل گهر شد

جلال اکبری، کارشناس فوتبال کشورمان درباره دیدار شب گذشته سپاهان و گل‌گهر در نیمه‌نهایی جام حذفی به خبرنگار می‌گوید: از نظر من شب گذشته سپاهان بازی خوب و منطقی را مقابل گل‌گهر از خود به نمایش گذاشت. همیشه تیمی که میزبان است فشار روانی بیشتری را تجربه می‌کند. شب گذشته نیز با توجه به اینکه هواداران بسیاری در ورزشگاه نقش جهان حضور داشتند و خواسته آنان پیروزی مقابل گل‌گهر بود فشار روانی بسیاری روی بازیکنان وجود داشت که در همان دقایق ابتدایی نیز به گل اول گل گهر منجر شد.

وی می‌افزاید: با اینکه طلایی‌پوشان گل بدی را دریافت کردند، اما تمرکز و نظم تیمی سپاهان بر هم نخورد و بازیکنان این تیم توانستند در ادامه با یک بازی منسجم و تاکتیکی نتیجه را جبران کنند و در نهایت پیروز میدان باشند. از نظر فنی نیز شاگردان مورایس به خوبی به عمق خط دفاع گل‌گهر سیرجان نفوذ و ایجاد موقعیت کردند. تنها نکته منفی که در بازی شب گذشته سپاهان به چشم می‌خورد استفاده نکردن از موقعیت‌هایی بود که بازیکنان این تیم ایجاد می‌کردند. در واقع گل نکردن فرصت بسیار به چشم می‌خورد. از نظر من اگر این مشکل برطرف نشود آن‌ها در جدال‌های آینده خود با مشکل موجه خواهند شد. تیمی که تا این میزان در خلق موقعیت موفق عمل می‌کند باید توانایی گل کردن ضربات نهایی را داشته باشد.

موفقیت در فینال جام حذفی برای هیچ تیمی آسان نیست

فینال یک بازی دشوار است

اکبری با اشاره به اخراج زکی‌پور تصریح می‌کند: براساس مقررات فوتبال میلاد زکی‌پور کار خاصی انجام نداد. در واقع اگر در این مسابقه VAR وجود داشت کارت قرمز این بازیکن برگشت داده می‌شد، اما جو ورزشگاه به گونه‌ای بود که داور با هدف کنترل کردن بازی چنین تصمیم گرفت. به طور کلی در شرایط دشوار نیز بازیکن باید حرفه‌ای باشد تا بتواند وارد جنجال و حواشی نشود. چراکه باید در فینال نیز به تیم خود کمک کند. در هر صورت این اتفاق رقم خورد. شاید یکی از دلایل آن نبود کمک داور ویدئویی یا فشار روانی باشد. با وجود اینکه زکی پور از بازیکنان مؤثر سپاهان به شمار می‌رود، اما کادرفنی این تیم روی نیمکت بازیکنان خوبی را در اختیار دارند که می‌توانند در فینال به آن‌ها کمک کنند.

وی ادامه می‌دهد: دیدار فینال یک بازی دشوار خواهد بود. چراکه نویدکیا شناخت کاملی از بازیکنان سپاهان دارد و با انگیزه مضاعف آماده این تقابل خواهد شد. از نظر من تمام تمرکز نویدکیا روی این موضوع است که برای ارتقای سطح کارنامه و ثابت کردن خود با تمام توان مس رفسنجان را راهی میدان کند. از لحاظ فنی نیز نماینده رفسنجان تیم قابل احترامی است. چراکه در خط دفاعی منسجم است و ضدحملات خطرناکی را نیز پایه ریزی می‌کند. نمی‌توان بازی فینال را پیش بینی کرد و از نظر من مس رفسنجان تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار خواهد گرفت.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به حضور سپاهان لیگ نخبگان آسیا خاطر نشان می‌کند: طلایی پوشان برای حضور قدرتمند در آسیا باید از همین لحظه بودجه قابل قبولی را برای جذب بازیکن در نظر بگیرند تا بتوانند مهره‌های با کیفیت ایرانی و خارجی را به خدمت بگیرند که تجربه حضور در تورنمنت‌های بین المللی را داشته باشند. چراکه این بازیکنان باید در بازی‌های آسیایی روی تعیین نتیجه مسابقه تأثیر گذار باشند. بازیکن سطح پایین کاری برای سپاهان انجام نخواهد داد و امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب بازیکنان خوبی به خدمت بگیرند تا این تیم با توجه به پتانسیلی که دارد در آسیا نتایج مطلوبی کسب کند.

موفقیت در فینال جام حذفی برای هیچ تیمی آسان نیست

نتیجه اولین معیار جام حذفی است

کریم قنبری، کارشناس فوتبال کشورمان، درباره دیدار سپاهان و گل گهر در جام حذفی به خبرنگار می‌گوید: بازیکنان سپاهان با عملکرد خوب موفق به کسب پیروزی برابر گل گهر سیرجان شدند. در جام حذفی اولین معیار نتیجه است و طلایی پوشان نتیجه خوبی را به دست آوردند. گل‌های این بازی نیز در روند و شکل مسابقه تأثیر گذار بود. از نظر من در هفته‌های پایانی لیگ برتر و جام حذفی ساختار دفاعی سپاهان به دلیل ایجاد ثبات و انسجام بهتر از گذشته بود.

وی می‌افزاید: باید دلیل پرخاشگری بازیکنان مورد بررسی قرار گیرد. میلاد زکی پور از جمله بازیکنانی به شمار می‌رود که انتظارات بسیاری از وی وجود دارد. با توجه به اینکه سپاهان تیم برتر میدان بود یک بازیکن با تجربه نباید دست به چنین کاری بزند حتی اگر روی وی بدترین خطا صورت بگیرد و بدترین الفاظ را از بازیکن حریف بشنود باید خود را کنترل کند و دست به چنین کاری نزند. تحت هیچ عنوان کار میلاد زکی پور را تأیید نمی‌کنم. چراکه این امکان وجود داشت مشکلات بسیاری برای سپاهان به وجود بیاید.

موفقیت در فینال جام حذفی برای هیچ تیمی آسان نیست

مس کار مهمی انجام داده است

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح می‌کند: موفقیت ابتدا شامل مربی و پس از آن شامل بازیکنان می‌شود. مس رفسنجان کار مهمی انجام داده است. جام حذفی شرایط ویژه خود را دارد و باید نحوه ادامه دادن آن را بلد باشید تا نتیجه دلخواه حتی در ضربات پنالتی کسب شود. به همین دلیل فکر می‌کنم کادرفنی مس رفسنجان روی همه چیز حساب کرده بودند.

وی ادامه می‌دهد: همانگونه که اشاره کردم در جام حذفی به دلیل شرایط ویژه گل نخوردن اهمیت بالایی دارد. هر دو تیم و به ویژه مس رفسنجان در این امر موفق بوده‌اند. به طور کلی دیدار فینال برای سپاهان و مس به یک اندازه دشوار خواهد بود. هر چند طلایی‌پوشان دارای پتانسیل حرفه‌ای تری نسبت به مس رفسنجان هستند و شرایط بهتری را در خانه و خارج از خانه خواهند داشت. تفاوت میزان تجربه در عملکرد مناسب در شرایط متفاوت مشخص می‌شود.

موفقیت در فینال جام حذفی برای هیچ تیمی آسان نیست

منبع: imna-763654

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/4770

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.