نارضایتی تیم‌های لیگ دسته ۳ فوتبال از کاهش سهمیه صعود

  • کد خبر : 4670
  • 8 خرداد 1403, 16:00
نارضایتی تیم‌های لیگ دسته ۳ فوتبال از کاهش سهمیه صعود
کاهش سهمیه تعداد تیم‌های صعود کننده از لیگ سه به لیگ دو نارضایتی مربیان و بازیکنان را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری ، به تازگی طی مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تنها چهار تیم به جای شش تیم از لیگ دو به لیگ سه، صعود می‌کنند، در حالی که این مصوبه نارضایتی تیم‌های لیگ سه را به همراه داشته است. با وجود اینکه در ابتدای فصل اعلام شده بود از هر کدام از گروه‌های سه‌گانه لیگ دو، دو تیم مستقیماً راهی لیگ دوم خواهند شد، اما حال این مصوبه لغو شد و تنها چهار تیم مجوز صعود را کسب خواهند کرد.

۷ تیم لیگ ۳ مدعی صعود هستند

سعید جهانگیری، سرمربی تیم فوتبال سپاهان ب که در لیگ دسته سوم کشور حضور دارد، در رابطه به تغییرات جدید در این لیگ به خبرنگار می‌گوید: لیگ سه فوتبال در فصل جاری خیلی منظم برگزار شد، اما موضوع این است در ابتدای فصل اعلام شد در هر گروه شش تیم انتخاب و سپس دو تیم مستقیم صعود می‌کنند.

وی می‌افزاید: در این راستا در شروع لیگ، شش تیم به لیگ سه اضافه شدند. زمانی که چنین طرحی اعلام می‌شود باشگاه‌ها بر اساس این تصمیم برنامه‌ریزی و بر همین اساس برای تقویت و برنامه‌ریزی تیم بودجه تعیین می‌کنند، ولی احتمال صعود دو تیم با صعود یک تیم خیلی تفاوت دارد.

سرمربی تیم سپاهان ب تاکید می‌کند: باشگاه با توجه به توان تیم، بودجه‌ای را تعیین می‌کند، اما به یکباره قانون عوض می‌شود. این موضوع اجهاف در حق تیم‌هایی است که در پایین جدول لیگ دو هستند زیرا ممکن بود تیم‌هایی که در پایین جدول بودند در هفته‌های آخر تلاش بیشتری داشته باشند.

جهانگیری می‌افزاید: تیم‌ها استرس، فشار و تمام این مسائل را در طول فصل تجربه می‌کنند و این دست تصمیمات ناگهانی غیر منطقی است.

وی با بیان اینکه در لیگ سه تقریباً ۹۰ تیم حضور دارند و سه تیم در پلی‌آف حضور پیدا می‌کنند، می‌گوید: پلی‌آف یک ماه طول می‌کشد در حالی که تمام تیم‌ها برای فصل آینده در استراحت هستند، اما افرادی که در پلی‌آف حضور دارند وضعیت بدی پیدا می‌کنند.

سر مربی تیم سپاهان ب ادامه می‌دهد: بیشتر تیم‌های دسته سه از این وضعیت ناراضی هستند چراکه روی صعود دو تیم حساب کردند. اکنون تقریباً هفت تیم مدعی برای صعود در ۹ بازی باقی مانده وجود دارد، بنابراین همه ناراضی هستند و بعضی تیم‌ها تهدید کردند که انصراف می‌دهیم.

جهانگیری می‌گوید: تیم‌های بوشهر، شایان دیزل و حتی تیم‌هایی که در لیگ دو بودند فشار زیادی تحمل کردند و در گروه سرپرستان و مدیران اکثراً از این موضوع ناراضی هستند.

وی خاطرنشان می‌کند: در گروه ما تیم‌های مهرخلیج تهران به شدت به این موضوع اعتراض دارد.

تصمیم کاهش سهمیه تیم‌ها اشتباه است

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال در این باره به خبرنگار می‌گوید: در زمان قرعه کشی نماینده تیم‌ها باید حضور داشته باشند و در همان زمان صورت جلسه انجام و تصمیم نهایی برای تعداد تیم‌های صعود کننده و سقوط کننده گرفته می‌شود و بر این اساس طبق رأی صادر شده لیگ شروع می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: تصمیم کاهش سهمیه تیم‌ها اشتباه است و باعث بهم ریختن برنامه‌ریزی و اختلال در مدیریت و بودجه تیم‌ها می‌شود.

به گزارش ، بنابه‌نظر فوتبال دوستان کم کردن سهمیه تیم‌های لیگ دسته سوم از شش سهم به چهار اشتباه بوده و باعث نارضایتی تیم‌ها شده است، حال باید دید که این مصوبه در فصل آینده چگونه اجرایی می‌شود.

منبع: imna-757928

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/4670

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.