مراسم «ایرانی پهلوان» در میدان امام(ره) اصفهان برگزار شد + فیلم

  • کد خبر : 1804
  • 22 اردیبهشت 1402, 22:00
مراسم «ایرانی پهلوان» در میدان امام(ره) اصفهان برگزار شد + فیلم
مراسم ایرانی پهلوان به مناسب روز ورزش‌زورخانه‌ای در میدان امام(ره) باحضور باستانی‌کاران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ، امروز _جمعه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ در روز بزرگ‌داشت ورزش پهلوانی و زور خانه‌ای برنامه ایرانی پهلوان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از ورزشکاران و پیشکسوتان زورخانه‌ای استان و مسئولین شهری و استانی از ساعت ۱۷ در میدان امام (ره) برگزار شد. در این مراسم در حدود ۳۰ مرشد با ضرب‌های گوناگون و نوایی خوش، در کنار عمارت عالی‌قاپو ضرب گرفتند و پهلوانی‌کاران از دو سمت حوض میانه میدان وارد شدند.

در ابتدا مراسم تاریخی و قدیمی آب زور، با حضور پهلوانان و خیرین قدیمی برگزار شد تا طی این مراسم چند تن از ورزشکاران باستانی وارد مرحله پهلوانی شوند. آب زور به معنی دادن آب به باستانی‌کاران است تا هیچ‌گاه به خود و زورشان غره نشوند و همیشه به یاد داشته باشند که همیشه حامی مظلومان و مستضعفان باشند.

در ادامه باستانی کاران، با ضرب مرشدان شروع به ورزش کردند.

در پایان مراسم، جواد محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان ضمن تبریک هفته گرامیداشت ورزش باستانی زورخانه‌ای و روز ورزش پهلوانی، اظهار کرد: خوشحالم که ورزش مقدس زورخانه‌ای در اصفهان این چنین پررونق و باشکوه است و از همه مرشدها، پهلوانان، ورزشکاران و صاحب زنگ‌ها تشکر می‌کنم که با جدیت و مرام پهلوانی برای این ورزش تلاش می‌کنند. ورزش پهلوانی یک ورزش آئینی و از دیرباز عجین شده با اسلام است که از مرام مردانگی و پهلوانی مولی الموحدین امام علی (ع) است. امیدوارم این ورزش مقدس بیشتر ترویج پیدا کند.

در ادامه بخش‌هایی از مراسم ایرانی پهلوان را مشاهده می‌کنید.

منبع: imna-660836

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/1804

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.