اعتراض باشگاه سپاهان نسبت به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بازی‌های هفته بیست‌وهشتم

  • کد خبر : 1668
  • 12 اردیبهشت 1402, 00:00
اعتراض باشگاه سپاهان نسبت به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بازی‌های هفته بیست‌وهشتم
پس از باشگاه استقلال، سپاهان نیز به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی بازی‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال اعتراض کرد و مدعی است پرسپولیس نباید پس از این دو تیم بازی کند.

به گزارش خبرنگار ، باتوجه به اتفاقات اخیر فوتبال کشورمان در هفته‌های پایانی، باشگاه سپاهان با ارسال نامه‌ای رسمی به سازمان‌لیگ فوتبال خواستار برگزاری بازی‌های هفته بیست‌وهشتم به‌صورت همزمان شده است. اعتراضی که پیش‌تر باشگاه استقلال نیز نسبت به آن معترض بود و حالا نماینده دیار نصف‌جهان نیز اعتراض کرده است. 

ماجرا از این قرار است که رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران روزهای جمعه پانزدهم و شنبه شانزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شود؛ آن‌هم در شرایطی که رقابت میلی‌متری و نفس‌گیری میان پرسپولیس، استقلال و سپاهان برای قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم وجود دارد و هر نتیجه‌ای در سه هفته پایانی می‌تواند قهرمان لیگ را عوض کند.

تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال و سازمان‌لیگ بر این اساس بوده که فقط دو هفته پایانی لیگ برتر به‌صورت همزمان برگزار شود اما استقلال و سپاهان نسبت به این مسئله معترض هستند؛ روز پنج‌شنبه از ساعت ۱۸ سپاهان در خانه نفت مسجدسلیمان بازی می‌کند و استقلال نیز میزبان صنعت‌نفت آبادان خواهد بود. اما پرسپولیس قرار است ساعت ۱۸ روز جمعه در شهر قدس برابر پیکان بایستد.

البته یکی از قوانین سازمان‌لیگ فوتبال ایران بدین ترتیب است که ورزشگاه دو تیمی که در کورس قهرمانی هستند باید بیش از ۵۰ کیلومتر از هم فاصله داشته باشد. از آنجایی که فاصله ورزشگاه آزادی (محل برگزاری دیدار استقلال و صنعت‌نفت) و دستگردی (ورزشگاه بازی دو تیم پیکان و پرسپولیس) کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله دارد طبق قانون مصوب، مجوز هم زمانی دو مسابقه صادر نمی‌شود.

با این وجود باید دید باتوجه به اعتراض دو باشگاه استقلال و سپاهان نسبت به برنامه‌ریزی سازمان‌لیگ، تصمیمات صورت‌گرفته برای زمان بازی‌های سه‌تیم بالانشین و مدعی تغییر خواهد کرد یا اینکه بازی‌های لیگ در هفته بیست‌وهشتم همچنان به‌همین صورت برگزار خواهد شد.

منبع: imna-658392

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/1668

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.