ذوب‌آهن اصفهان _ گل‌گهر سیرجان/ اعاده‌حیثیت گاندوها برابر قلعه بدون ژنرال

  • کد خبر : 1389
  • 18 فروردین 1402, 14:00
ذوب‌آهن اصفهان _ گل‌گهر سیرجان/ اعاده‌حیثیت گاندوها برابر قلعه بدون ژنرال
تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان امروز از ساعت ۱۹:۳۰ در ادامه بازی‌های هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان امروز _جمعه هجدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور (فصل بیست‌ودوم) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر همدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

کوبل‌داوری

سعید رحیمی‌مقدم به‌عنوان داور وسط وظیفه قضاوت بازی امروز را در ورزشگاه فولادشهر دارد و ایوب غلام‌زاده به‌همراه محسن حکیم و سیدحسین حسینی دو کمک‌داور بازی وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. رحیمی‌مقدم در فصل جاری برای گل‌گهر سیرجان قضاوتی نداشته است اما بازی نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان در هفته هشتم را سوت زد که حرف‌وحدیث‌هایی نیز داشت.

در آن دیدار ذوب‌آهن موفق شد یک‌بار دروازه نساجی میزبان را به‌وسیله دارکو بیدوف مهاجم وقت خود باز کند اما کمک‌داور و سپس رحیمی‌مقدم گل را آفساید تشخیص داده و مردود اعلام کردند تا سرانجام آن بازی با تساوی بدون‌گل خاتمه یابد. البته روز گذشته هردو سرمربی ذوب‌آهن و گل‌گهر اذعان داشتند نمی‌خواهند فشاری بر روی تیم داوری بازی بیاورند و امیدوار به قضاوت عادلانه هستند.

تاریخچه تقابل‌ها

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان تاکنون در تاریخ لیگ برتر هفت‌بار برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند که آمار بسیار عجیبی از این دیدارها به‌ثبت رسیده است. از فصل نوزدهم لیگ برتر که گل‌گهر به سطح نخست فوتبال ایران اضافه شد در مصاف‌های خود مقابل ذوب‌آهن به چهار پیروزی رسیده و سه دیدار نیز میان دو تیم نتیجه تساوی و تقسیم‌امتیازات داشته است.

ذوب‌آهن اصفهان _ گل‌گهر سیرجان/ اعاده‌حیثیت گاندوها برابر قلعه بدون ژنرال

به‌عبارت دقیق‌تر ذوب‌آهن که یکی از چهار تیم با اصل‌ونسب و ریشه‌دار فوتبال ایران به‌شمار می‌رود حتی یک‌بار هم گل‌گهر سیرجان را در لیگ برتر شکست نداده و امروز علاوه‌بر غریزه همیشگی برای پیروزی، به‌دنبال خلق نخستین برد تاریخ خود برابر گل‌گهر خواهد بود. نکته جالب دیگر اینکه این دو تیم در جام‌حذفی هیچ‌گاه بایکدیگر دیداری نداشته‌اند و از سه‌بازی‌شان در فولادشهر دو برد سهم گل‌گهر بوده است.

گاندوها و خلق نخستین سکانس پیروزی

شاگردان مهدی تارتار فصل بیست‌ودوم لیگ برتر را مانند یک‌تیم کاملاً عادی و میانه‌جدولی سپری کرده‌اند. آنان ابتدا شش‌تساوی پیاپی در هفته‌های آغازین به‌دست آوردند و سپس به نخستین پیروزی فصل رسیدند اما آمار عجیب‌تری که توسط این تیم به‌ثبت رسیده ناکامی در پیروزی پس از گذشت هشت‌بازی بوده که یک‌رکورد منفی برای ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر به‌شمار می‌رود.

ذوبی‌ها هم‌اکنون با پنج پیروزی، ۱۲ تساوی و هفت شکست و همچنین ۲۷ امتیاز در جایگاه دهم جدول قرار دارند. تیمی‌که با ۱۸ گل‌زده و ۱۹ گل‌خورده نشان داده سبک‌بازی بسیار متفاوتی ارائه می‌کند که نه جاه‌طلبی برای گلزنی در زمین توسط بازیکنان ذوب‌آهن دیده می‌شود و با تمام‌توان نیز تلاش می‌کنند دروازه‌شان را بسته نگه‌دارند؛ مسئله‌ای که از چینش ترکیب مهدی تارتار در هر بازی کاملاً مشهود است.

ذوب‌آهن اصفهان _ گل‌گهر سیرجان/ اعاده‌حیثیت گاندوها برابر قلعه بدون ژنرال

گاندوها در چهار هفته اخیر نتایج نسبتاً خوبی را کسب کردند و باوجود شکست هفته گذشته‌شان در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال، برابر مس کرمان و نساجی مازندران صاحب سه‌امتیاز شدند و در خانه پیکان تهران نیز به تک‌امتیاز بازی قناعت کردند. ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر تیم فوق‌العاده‌ای بوده و از ۱۰ بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر به پنج پیروزی، سه تساوی و تنها دو شکست رسیده است.

چالش سخت الهویی در گام دوم سرمربیگری

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان همواره در فصول اخیر جزو بهترین تیم‌های لیگ برتر بوده و به‌مرور پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این تیم برخلاف ذوب‌آهن و تفکرات مدیریتی که پشت آن‌ها وجود دارد ابتدای فصل جاری به‌مانند فصل گذشته برای کسب سهمیه لیگ‌قهرمانان آسیا بسته شد و باتوجه به اتفاقات جدول همچنان برای کسب آن شانس دارد اما بدون‌شک منتظر لغزش سرخابی‌ها و حتی سپاهان است.

شاگردان سعید الهویی در زمان سرمربیگری امیر قلعه‌نویی به ۱۱ پیروزی، هفت تساوی و پنج شکست رسیدند و درحالی‌که این تیم ۴۰ امتیاز داشت با کوچ‌کردن ژنرال به تیم ملی، هدایت گل‌گهر به دستیار و شاگرد خلف وی سعید الهویی رسید. این سرمربی جوان که حالا پس از سال‌ها حضور در کنار امیر قلعه‌نویی نفر اول یک‌تیم است در نخستین تجربه سرمربیگری توانست نساجی مازندران را شکست دهد.

ذوب‌آهن اصفهان _ گل‌گهر سیرجان/ اعاده‌حیثیت گاندوها برابر قلعه بدون ژنرال

همان‌طور که ذوب‌آهن در بازی‌های خانگی تیم خیلی‌خوب و نبازی بوده است، گل‌گهر نیز توانسته در مصاف‌های خارج‌ازخانه خود نتایجی عالی کسب کند. آبی‌پوشان سیرجانی شش پیروزی، دو تساوی و دو شکست در ۱۰ بازی اخیر خود در خانه حریفان داشته‌اند که قطعاً امروز هم به‌دنبال تداوم آن هستند. ضمن اینکه گل‌گهر در بازی‌های خارج‌ازخانه خود در فصل جاری لیگ برتر تنها دو شکست داشته است.

آخرین استعلام از جان‌سخت‌ها

ذوب‌آهن و گل‌گهر هرکدام با هفت و پنج شکست در بیست‌وچهار هفته گذشته ثابت کردند به‌راحتی به هیچ تیمی باج نمی‌دهند و پیروزی مقابل آن‌ها دشوار است. تغییراتی که در کادرفنی گل‌گهر سیرجان رقم خورد ظاهراً چندان عجیب نبوده و باتوجه به اینکه سعید الهویی سرمربی جوانی‌ست که می‌خواهد دانش‌فنی‌اش را نشان دهد توانسته تاکتیک‌های خوبی را به شاگردان خود منتقل کند.

مهدی تارتار و کادرفنی‌اش نیز دومین و احتمالاً آخرین فصل حضورشان در ذوب‌آهن و شهر اصفهان را سپری می‌کنند و قطعاً دل‌شان می‌خواهد گاندوها را در جایگاه مناسبی تحویل دهند. ذوب‌آهن در این فصل هیچ‌کدام از شش تیم بالانشین لیگ برتر را نبرده و به‌عبارت دیگر زور بردن این تیم‌ها را نداشته است و اگر گل‌گهر سیرجان را شکست دهد دست‌کم برابر یک تیم از تاپ‌سیکس به پیروزی دست پیدا کرده است.

جامانده‌های امروز

در کنفرانس‌خبری پیش از بازی، سعید الهویی سرمربی سیرجانی‌ها از غایبان پرتعداد تیمش در بازی امروز صحبت کرد. بدین ترتیب گل‌گهر نوید عاشوری و اریک بایناما را به‌علت مصدومیت و مهدی تیکدری، علیرضا علیزاده و مرتضی تبریزی بازیکن اسبق ذوب‌آهن را به‌دلیل مصدومیت همراه خود نخواهد داشت. البته محمدحسین اکبرمنادی و مسیح زاهدی نیز دیگر غایبان گل‌گهر مقابل ذوب‌آهن هستند.

ذوب‌آهن اصفهان _ گل‌گهر سیرجان/ اعاده‌حیثیت گاندوها برابر قلعه بدون ژنرال

ذوب‌آهن اما در سمت دیگر با کم‌ترین تعداد محروم و مصدوم برابر گل‌گهر قرار می‌گیرد؛ به‌جز محمدرضا سلیمانی که قبل از جدال با استقلال دچار مصدومیت شد و احتمالاً به بازی امروز هم نمی‌رسد و همچنین آرمان اکوان که به‌علت آسیب‌دیدگی از مچ‌پا بازی امروز را از دست داد مصدومی در لیست ذوب‌آهن نیست و بدون محروم و غایب دیگری پای به ورزشگاه فولادشهر می‌گذارد.

آنچه خواهید دید

تفکرات متفاوت مهدی تارتار باتجربه در برابر سعید الهویی کم‌تجربه با درس‌هایی که از امیر قلعه‌نویی آموخته زیبایی بازی امروز را دوچندان می‌کند. خصوصاً اینکه ذوب‌آهن می‌خواهد طلسم ۱۲۰۲ روز ناکامی در شکست‌دادن گل‌گهر سیرجان را بشکند. همچنین گاندوها معمولاً بازیکنان زیادی به تیم‌های مدعی لیگ برتر می‌دهند و امروز شاهد حضور چند آبی‌پوش خواهیم بود که مدتی در ذوب‌آهن توپ زدند.

از رضا شکاری و محمد خدابنده‌لو دو ستاره گل‌گهر گرفته تا سیدمحمدرضا حسینی و کیروش استنلی که زمانی کنار یکدیگر خط‌حمله‌ای ویران‌گر را تشکیل می‌دادند و سپس به تیم‌های دیگری نقل‌مکان کردند. با تمام این تفاسیر امروز باید منتظر یک‌مصاف جذاب باشیم تا در نهایت نتیجه مشخص شود؛ ضمن اینکه ذوب‌آهن درصورت پیروزی یک‌پله صعود می‌کند و گل‌گهر در جایگاه خود باقی خواهد ماند.

منبع: imna-652894

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/1389

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.