ایران ۸ _ چین ۱۱ / نایب‌قهرمانی ارزشمند واترپلوئیست‌های ایران در قاره‌کهن

  • کد خبر : 1296
  • 7 فروردین 1402, 16:00
ایران ۸ _ چین ۱۱ / نایب‌قهرمانی ارزشمند واترپلوئیست‌های ایران در قاره‌کهن
تیم ملی واترپلو ایران با نتیجه ۱۱ بر ۸ مقابل چین در فینال مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ شکست خورد و به کسب مدال نقره بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار ، رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (بیست‌ودوم تا بیست‌وهشتم ماه‌مارچ ۲۰۲۳) دوم تا هشتم فروردین‌ماه⁧ ۱۴۰۲⁩ به میزبانی سنگاپور برگزار می‌شود که سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب می‌کنند. این رقابت‌ها با حضور هشت‌تیم در دو گروه پیگیری می‌شود که تیم ملی واترپلو ایران در گروه دوم این مسابقات با قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین همگروه است.

ملی‌پوشان واترپلو ایران که روز گذشنه در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ با شکست حریف خود، طلسم ۲۸ ساله کسب مدال در این مسابقات را شکستند و راهی فینال شدند، امروز از ساعت ۱۲:۳۰ به‌وقت ایران برابر چین صف‌آرایی کردند. در تاریخ این ورزش تیم ملی واترپلو ایران دو بار موفق به کسب مدال برنز شده بود و واترپلوئیست‌های ایران برای نخستین‌بار در فینال این مسابقات به آب زدند و در پایان این بازی نفس‌گیر با نتیجه ۱۱ بر ۸ به‌سود چین به پایان رسید تا شیرمردان واترپلو ایران برای نخستین‌بار در تاریخ این ورزش مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را بر گردن خود ببینند.

شاگردان دانیال خاکبان روز گذشته _یک‌شنبه ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های واترپلو قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا به‌مصاف تایلند رفتند و در یک بازی یک‌طرفه این ملی‌پوشان ایران بودند که موفق به رقم زدن پیروزی قاطعانه ۲۰ بر ۹ شدند و برای نخستین‌بار در تاریخ واترپلوی ایران به فینال بازی‌های قهرمانی آسیا صعود کردند.

تیم ملی ایران روز _پنج‌شنبه سوم فروردین‌ماه⁧ ۱۴۰۲⁩ در دومین و حساس‌ترین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) به‌مصاف قزاقستان رفته بود و پس از تساوی ۱۰ بر ۱۰ در چهار وقت قانونی بازی، در ضربات‌پنالتی با نتیجه پنج بر چهار حریف قدرتمند خود را شکست داد و به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد.

بچه‌های واترپلو ایران روز چهارشنبه نیز در نخستین دیدار خود در رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا مقابل تیم هنگ‌کنگ به آب زدند و در پایان این دیدار موفق شده بودند در گام نخست و در یک بازی یک‌طرفه تیم ملی هنگ‌کنگ را با نتیجه ۱۵ بر دو از پیش‌رو بردارند.

تیم ملی واترپلو ایران پس از پیروزی‌های متوالی و صعود به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا، باید منتظر بماند تا از میان چین و قزاقستان یک‌تیم به فینال صعود کند و واترپلوئیست‌های کشورمان باید فردا با یکی از این دو تیم در بازی پایانی به رقابت بپردازند و شانس خود را برای کسب مقام قهرمانی در این تورنمنت امتحان کنند.

واترپلوئیست‌های ملی‌پوش کشورمان در گروه دوم با تیم‌های ملی قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین همگروه بودند و در گروه اول نیز تیم‌های ملی چین، ازبکستان، سنگاپور و تایلند قرار داشتند که از بین این هشت‌تیم در پایان بازی‌ها، تیم‌های چین به‌عنوان قهرمان، ایران به‌عنوان نایب‌قهرمان ضمن افتخارآفرینی در قاره‌کهن، راهی لیگ جهانی شدند.

منبع: imna-650562

لینک کوتاه : varzeshbebin.ir/p/1296

برچسب ها

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.